Αναλογικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας με βάση τη διανυθείσα απόσταση προτείνεται στην Μ. Βρετανία από την αρμόδια Επιτροπή Μεταφορών.
Συγκεκριμένα η επιτροπή που αποτελείται από βουλευτές πρότεινε την αναθεώρηση της ετήσιας καταβολής των τελών κυκλοφορίας με την αντικατάσταση του στάνταρ ποσού που καταβάλλεται σήμερα με αναλογικά τέλη, τα οποία θα καθορίζονται από τον αριθμό των χιλιομέτρων που διανύει ένας οδηγός ανά έτος.
Η προς συζήτηση πρόταση έρχεται έπειτα και από την τεράστια «μαύρη τρύπα» που θα δημιουργηθεί στα κρατικά έσοδα λόγω της απαγόρευσης της πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030, αλλά και την μείωση των εσόδων από τους φόρους που επιβάλλονται στα ορυκτά καύσιμα, από την άνοδο των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το ποσό που υπολογίζεται ότι θα χαθεί στο δρόμο του εξηλεκτρισμού στη Μεγάλη Βρετανία υπολογίζεται στα 41,4 δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Από αυτά τα 33,1 δισ. ευρώ προέρχονται από τους φόρους που επιβάλλονται στα ορυκτά καύσιμα και αυτό μας δείχνει ότι τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα είναι σημαντικά υψηλότερα σε σχέση με εκείνα που πληρώνουν σήμερα οι Βρετανοί.
H επιτροπή Μεταφορών του βρετανικού κοινοβουλίου αναφέρει στη σχετική πρόταση ότι στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας θα συνεισφέρουν συστήματα τηλεματικής τεχνολογίας με τα οποία θα εξοπλίζονται τα οχήματα και θα μπορούν να εντοπίζουν τα οχήματα και να καταγράφουν τα χιλιόμετρα που διανύουν σε ένα χρόνο.
Το αντίτιμο για τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας θα εξαρτάται επίσης από τον τύπο και το μέγεθος του οχήματος, σύμφωνα με την πρόταση, ίσως ακόμη και από τις ώρες που επιλέγει ένας οδηγός για να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο του, αλλά και την περιοχή. Μπορεί για παράδειγμα ένας οδηγός να χρεώνεται με υψηλότερο ποσό αν επιλέγει να χρησιμοποιεί το όχημα του σε ώρες αιχμής εντός του αστικού ιστού.
Σύμφωνα επίσης με τη νέα πρόταση για τα αναλογικά τέλη, στόχος δεν είναι απαραίτητα τα έσοδα του κράτους. Πιο σημαντική είναι η πρόβλεψη που κάνει η επιτροπή για αύξηση της χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον, σε σχέση με τα συμβατικά, λόγω του σημαντικά χαμηλότερου κόστους που παρουσιάζουν κατά τη χρήση τους σε σχέση με εκείνα. Άρα θα επιβαρύνουν περισσότερο και το κυκλοφοριακό φορτίο αλλά και τη φθορά των ίδιων των δρόμων.
Με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας και την μετατροπή τους σε αναλογικά η επιτροπή ευελπιστεί ότι το παραπάνω σενάριο θα αποτραπεί με σκοπό να εξυπηρετηθεί ένας ακόμη «πράσινος» στόχος που έχει θέση η βρετανική κυβέρνηση: την αύξηση στο 50% των διαδρομών που διανύονται κάθε μέρα είτε… με το ποδήλατο είτε με τα πόδια έως το 2030.