Κατακόρυφη είναι η αύξηση που παρατηρείται στις παραγγελίες μέσω Διαδικτύου, αλλά και στις τηλεφωνικές παραγγελίες!
Στη διάρκεια της καραντίνας και μετά το σοκ των πρώτων ημερών αποκλεισμού, οι πολίτες έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στα δεδομένα. Ετσι καταγράφεται μια μεγάλη αύξηση στις on line παραγγελίες, τέτοια, ώστε είναι χαρακτηριστικό πως μεγάλες εταιρείες έχουν εκδώσει ανακοίνωση, στην οποία ζητούν από τους πολίτες την κατανόηση τους για την καθυστέρηση στην αποστολή και παράδοση των παραγγελιών
Είναι χαρακτηριστικό ότι μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων παιχνιδιών και άλλων ειδών, μέσα στην ανακοίνωση της αναφέρει πως η χρονική περίοδος παραμονής ως την παράδοση των παραγγελιών φτάνει τις 15 μέρες!
Σούπερ μάρκετ και μπακάλικα
Την ίδια ώρα και τα ελληνικά σούπερ μάρκετ που προσφέρουν τη δυνατότητα για κατ’ οίκον παράδοση αλλά και τα αποκλειστικά online σούπερ μάρκετ που έκαναν τα τελευταία χρόνια την εμφάνιση τους στη χώρα μας, προσπαθουν να ανταποκρίνονται στις διαδικτυακές παραγγελίες.
Εκεί, το προσωπικό, το οποίο προσπαθεί να ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες εντός του καταστήματος, έχουν επιφορτιστεί και με το έργο της εξυπηρέτησης από… απόσταση.
Η κατανάλωση όμως έχει αυξηθεί και στα συνοικιακά μίνι μάρκετ και συνοικιακά μπακάλικα, τα οποία μπορεί να μη διαθέτουν ιστοσελίδα, αλλά διαθέτουν… τηλέφωνο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε αυτή την περίπτωση πραγματοποιούνται παραδόσεις κατ’ οίκον παραγγελιών που έχουν γίνει δια τηλεφωνου, από τους πελάτες τους, οι οποίοι επιλέγουν να μείνουν σπίτι όσο το δυνατόν περισσότερο, περιορίζοντας τις μετακινήσεις τους στο ελάχιστο.
Tα φαρμακεία
Στο παιχνίδι έχουν μπει φυσικά και τα φαρμακεία, τα οποία έχουν δει τις πωλήσεις τους μέσω Διαδικτύου να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση.
Οι απάτες
Φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν και οι απατεώνες και έτσι το τελευταίο διάστημα αρκετοι είναι οργισμένοι με όσα ακολούθησαν μετά το πάτημα του «enter» για την ολοκλήρωση και την αποστολή της ηλεκτρονικής παραγγελίας τους.
Πολλοί είναι εκείνοι που λαμβάνουν το μήνυμα ότι έχουν εξαντληθεί προϊόντα που έχουν επιλέξει «υποχρεώνοντας» τον καταναλωτή να πάρει κάτι παρεμφερές, συνήθως δε ακριβότερο, αφού οι περισσότεροι αποφεύγουν να μπλέξουν με επιστροφές χρημάτων σε χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες.
Ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που δεν θα λαμβάνουν ποτέ την παραγγελία τους…
Ανδρέας Κριτσωτάκης