Στις παραγγελίες μέσω διαδικτύου έχουν επιδοθεί και οι Κρητικοί, με τις πωλήσεις να έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, μαζί όμως και τα… προβληματα.
Όπως έχει γράψει το voucherergasia.gr στη διάρκεια της καραντίνας και μετά το σοκ των πρώτων ημερών αποκλεισμού, οι πολίτες έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στα δεδομένα. Ετσι καταγράφεται μια μεγάλη αύξηση στις on line παραγγελίες, τέτοια, ώστε είναι χαρακτηριστικό πως μεγάλες εταιρείες έχουν εκδώσει ανακοίνωση, στην οποία ζητούν από τους πολίτες την κατανόηση τους για την καθυστέρηση στην αποστολή και παράδοση των παραγγελιών
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος όρος παράδοσης μιας παραγγελίας ειναι οι δέκα – δώδεκα μέρες, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει γίνει κάποιο λάθος. Λάθη τα οποία γίνονται και έχουν να κάνουν κυρίως με την αποστολή άλλου προϊόντος από αυτό που παραγγέλθηκε, αλλά και με την αποστολή του σωστού προϊόντος, αλλά σε λάθος διεύθυνση!
«Δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από έναν υπάλληλο εταιρείας courier, ο οποίος έψαχνε την κατοικία μου και την οδό που είχα δηλώσει στην…Κερατέα», σημειώνει χαρακτηριστικά Ηρακλειώτης, ο οποίος επικοινώνησε με το voucherergasia.gr.
Συμφωνα με στέλεχος εταιρείας ταχυμεταφορών, δυστυχώς, λάθη καταγράφονται, από τη στιγμή που ο φόρτος εργασίας έχει αυξηθεί ως και 60%, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, κάνοντας τις εταιρείες να δουλεύουν στα «κόκκινα».
Αξιοσημειωτο είναι ότι πολλοί πολίτες, που δεν μπορούν να αναμένουν την επίσκεψη του κούριερ,σπεύδουν στα καταστήματα ταχυμεταφορών για να παραλάβουν οι ίδιοι την παραγγελία τους, με συνέπεια να σχηματίζονται ουρές καθημερινά έξω από αυτά.
«Μιλούν» οι αριθμοί
Συμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για το εν λόγω ζήτημα – αυτό των ηλεκτρονικών παραγγελιών – το περιβάλλον που διαμορφώνεται γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ιδιαιτερο ενδιαφέρον.
Η εταιρεία Plushost.gr διενήργησε μια μεγάλη έρευνα με τίτλο «Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα» στην οποία συμμετείχαν 288 ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε την περίοδο 1-7 Απριλίου η Plushost.gr, η οποία εξειδικεύεται εξ ολοκλήρου στο e-commerce 360°, η επισκεψιμότητα σε e shops, τόσο direct όσο και μέσω των social media, εκτοξεύεται κατά 45% ενώ οι παραγγελίες online βλέπουν τον όγκο τους να μεταβάλλεται κατά +52,3%.
Αυξήθηκαν κατά 61% οι εγγραφές νέων χρηστών στα e-shops
Από την έρευνα προέκυψε ότι οι αγορές μέσω μεγάλων οθονών κάνουν ηχηρό come back (+50%), οι τηλεφωνικές παραγγελίες από κινητό ανακτούν το χαμένο έδαφος (+53%), ενώ διαπιστώνεται πρόσθεση νέων χρηστών κατά 61%.
Στα θετικά συγκαταλέγονται η επάρκεια των αγαθών, η εντυπωσιακή αύξηση του τζίρου των ηλεκτρονικών καταστημάτων και η θετική μεταβολή του Μ.Ο. της παραγγελίας, του Conversion Rate Optimization (CRO) και του διαθέσιμου budget στα κανάλια προώθησης. Στα αρνητικά η αύξηση της εγκατάλειψης του καλαθιού, η διόγκωση του ποσοστού επιστροφών και χρεώσεων (CPC) στα κανάλια προώθησης και οι δραματικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών.
Παρά το γεγονός ότι είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσει κανείς το μέγεθος της μεγάλης αλλαγής που επέρχεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στελέχη της αγοράς σκιαγράφησαν με τις απαντήσεις τους μια πρώτη εικόνα, αποτυπώνοντας τη μεταστροφή των καταναλωτικών συνηθειών και τη δυναμική των ηλεκτρονικών αγοραστικών συμπεριφορών στο άμεσο μέλλον.
Οι κλάδοι που συμμετείχαν
Από το σύνολο των 288 καταστημάτων το 23,4% (68) αφορούν στην Τεχνολογία, το 14,7% (42) στη Μόδα, Ένδυση, Υπόδηση, Αξεσουάρ, το 12,5% (36) σε Αλλη κατηγορία, το 11,7% (34) στο Σπίτι – Κήπος, το 9,5% (28) στην κατηγορία Ομορφιά, Προσωπική Φροντίδα, Φαρμακείο, το 7,35% (21) στα Πολυκαταστήματα, το 5,1% (15) στον Αθλητισμό – Hobby, το 3,68% (11) στα Τρόφιμα – Ποτά – Σούπερ Μάρκετ, ισόποσο ποσοστό και ισάριθμα καταστήματα στα Κοσμήματα – Ρολόγια, 2,9% (8) στον Επαγγελματικό Εξοπλισμό, 1,47% (4) στην κατηγορία Auto – Moto – Σκάφη, 1,47% (4) στα Βιβλία – Χαρτικά, 1,47% (4) στα Παιδικά – Βρεφικά και 0,74% (2) στην Ψυχαγωγία.
Αύξηση επισκεψιμότητας
Ο περιορισμός της μετακίνησης των πολιτών επηρέασε αρχικά θετικά την επισκεψιμότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων στους περισσότερους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πιο συγκεκριμένα το 54,4% (157 καταστήματα) δηλώνουν ότι η επισκεψιμότητα αυξήθηκε, το 12,50% (36) ότι παρέμεινε σταθερή, το 28,6% (83) ότι μειώθηκε και το 4,4% απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν (13 καταστήματα).