Ο Σταύρος Λαδόπουλος είναι προγραμματιστής και από το 2011 ζει και εργάζεται στον Καναδά με την οικογένεια του.
Είναι ένας από τους καθ’ ύλην αρμόδιους για να μας εξηγήσει τι συμβαίνει με το ίντερνετ και τα όποια προβλήματα έχουν οι πολίτες, μιας και είναι στέλεχος μεγάλης εταιρείας που ασχολείται με τις τηλεπικοινωνίες, το λογισμικό διαχείρισης προφίλ χρηστών, αλλά και τη διαχείριση δεδομένων εταιρειών όπως το Netflix.
Μέσα από το voucherergasia.gr είχατε ενημερωθεί για το ενδεχόμενο κινδύνου κατάρρευσης του ίντερνετ
Έίναι ενα ζήτημα που έχει λάβει διαστάσεις και μπορεί να προκύψουν προβλήματα με τη ροή του ίντερνετ, με δεδομένη την αυξημένη χρήση του, τώρα που όλος ο κόσμος είναι στα σπίτια του, αποκλεισμένος λόγω κορωνοϊού.
Ο κ. Λαδόπουλος λοιπόν εξηγεί ότι οι Υπηρεσίες και το ίντερνετ είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Το ίντερνετ είναι η υποδομή και οι Υπηρεσίες, όπως είναι για παράδειγμα το Netflix είναι υπηρεσία πάνω στην υποδομή.
Ο ίδιος λέει ότι το ίντερνετ περνά από παρόχους. Γραμμές δηλαδή παροχής- πολύ μεγάλου εύρους που συνδέονται με το backbone του ίντερνετ. Αυτές οι γραμμές έχουν μια ταχύτητα. Ο παροχέας λοιπόν ξέρει ότι έχει αυτή την ταχύτητα.
Στις μέρες του κορωνοϊού, έχουμε μια τεράστια αύξηση στη χρήση των Gigabytes, λόγω της χρήσης των κινητών τηλεφώνων, των tablets και των υπολογιστών.
Συμφωνα με τον κ. Λαδόπουλο τα προβλήματα είναι τα εξής:
Το πρώτο πρόβλημα έχει να κάνει με τις εταιρείες παροχής. Κάθε παροχέας που έχει μια ταχύτητα Α να πουλήσει. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, σε καθημερινή βάση, σπάνια καλύπτεται το 80% – 85% της δυνατότητας χρήσης, ταυτόχρονα, ενώ συνήθως η χρήση φτάνει το 60%.
«Αυτή την περίοδο που διανύουμε και προκειμένου να μην φτάσουμε στο σημείο να καταρρεύσει το ίντερνετ, οι παροχείς έχουν ρίξει την ταχυτητα, κάτι που δεν είναι αντιληπτο από τους καταναλωτές.
Επίσης αυτό που μπορούν να κάνουν οι εταιρείες είναι να ενοικιάσουν μια έξτρα γραμμή στο backbone. Ενώ οι παροχείς μπορούν να επενδύσουν στο δικό τους δίκτυο για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους. Αυτό που συμβαίνει στον Καναδά είναι οι παροχείς να έχουν αυξήσει κατά 40% την ταχύτητα τους στο backbone», τονίζει ο ίδιος.
Το δεύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με τους ίδιους τους παροχείς και τους πελάτες τους. Αυτή την περίοδο βλέπουμε πως λόγω της αυξημένης χρήσης, η χωρητικότητα του παροχέα εξαντλείται. Εκει ο παροχέας πρέπει να αναβαθμίσει το δίκτυο του προς τους πελάτες.
Και ο κ. Λαδόπουλος συμπερασματικά αναφέρει πως: «Όλες οι Υπηρεσίες είναι μια οντότητα που ζει στο ίντερνετ. Μπορούν να εξυπηρετήσουν ορισμένο αριθμό πελατών. Για αυτό και ρίχνουν την ποιότητα- όπως προείπαμε – με αποτέλεσμα η εικόνα να μην έρχεται στους δέκτες μας σε full high definition.
Με αυτό τον τρόπο μειώνεται ο όγκος των δεδομένων, τα οποία αποστέλλονται σε χαμηλότερες ταχύτητες. Είναι σαν να έχουμε μια οδική αρτηρία μποτιλιαρισμένη λόγω των αυτοκινήτων. Αν ξαφνικά αρχίσουμε να κυκλοφορούμε όλοι με μηχανάκια, τότε ο δρόμος θα ξεμπλοκάρει.
Ανδρέας Κριτσωτάκης