Νέα διακοπή στην κυκλοφορια τμηματος του ΒΟΑΚ θα έχουμε από σήμερα. Συγκεκριμένα η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Χανίων ενημερώνει ότι από σημερα θα πραγματοποιηθεί διακοπή κυκλοφορίας, στάσης και στάθμευσης οχημάτων στην Π.Ε.Ο. Κισσάμου-Χανίων από τη διασταύρωση προς Δαράτσο έως μετά το Super Market AB Βασιλόπουλος για την εκτέλεση έργων ύδρευσης συνολικού μήκους 1.300 μ.
Οι απαιτούμενες εργασίες απαιτούν παράκαμψη της κυκλοφορίας, η οποία θα γίνει σε τρία τμήματα, σταδιακά ανάλογα με την πρόοδο του έργου. Από σημερα θα ισχύει παράκαμψη για το τμήμα από Κίσσαμο προς Χανιά από την οδό Αγίων Αποστόλων και επιστροφή στην Π.Ε.Ο. Κισσάμου-Χανίων από τον κόμβο Αγίων Αποστόλων (οδός Νεάρχου) και αντίστοιχα για το ρεύμα κυκλοφορίας από Χανιά προς Κίσσαμο διακοπή στον κόμβο Αγίων Αποστόλων και εκτροπή κυκλοφορίας από την οδό Νεάρχου και επιστροφή στην Π.Ε.Ο. Χανίων – Κισσάμου από την οδό Αγίων Αποστόλων.
Οι ανωτέρω ρυθμίσεις γίνονται στα πλαίσια του έργου της Δ.Ε.Υ.Α.Χ. «ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ Δ.Ε. ΧΑΝΙΩΝ – ΝΕΑΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ – ΣΟΥΔΑΣ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΚΑΙ ΘΕΡΙΣΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ» προϋπολογισμού 1.370.000€ (χωρίς ΦΠΑ) που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι».
Ο υπό κατασκευή αγωγός έχει ως σημείο αφετηρίας την Δεξαμενή του οικισμού Δαράτσο και μέσω κύριων δημοτικών οδών και της Π.Ε.Ο. Κισσάμου-Χανίων παράλληλα με την κατεύθυνση του δρόμου, καταλήγει στον οικισμό Μακρύ Τοίχο Νέας Κυδωνίας (Όρια με οικισμό Παρηγοριάς). Ο νέος αγωγός θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο που ξεκινά από τη Δεξαμενή στο Δαράτσο και τροφοδοτεί τις αντίστοιχες περιοχές, ενώ διέρχεται μέσα από ιδιοκτησίες.
Ο Υπουργος
Την ιδια στιγμη στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, την Αττική Οδό, τα μεγάλα έργα υποδομών, όπως τα Πάτρα-Πύργος και ΒΟΑΚ, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα “Παραπολιτικά”.
Για το ΒΟΑΚ αλλά και για το έργο του δρόμου Πατρα- Πυργος ο κ. Καραμανλής είπε χαρακτηριστικά:
«Έργα μεγάλα, έργα αναγκαία, για τα οποία οι πολίτες άκουγαν πολλά από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά δεν έβλεπαν τίποτα στην πράξη. Εμείς κάνουμε το αντίθετο: Χωρίς μεγάλα λόγια, κάνουμε συστηματική δουλειά που αποδίδει σε βάθος χρόνου.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα ήταν ήδη ολοκληρωμένος, αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ακυρώσει το διαγωνισμό για να σπάσει το έργο σε 8 κομμάτια… Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τον κίνδυνο το έργο να μην γίνει ποτέ. Δεσμευτήκαμε ότι θα το παραδώσουμε το 2024. Και αυτό θα κάνουμε.
Εδώ και ένα χρόνο, δεχτήκαμε λάσπη από την αξιωματική αντιπολίτευση, για το αν προχωρούν οι επαφές μας με την Ευρώπη. Φτηνός λαϊκισμός. Λες και δεν ήξεραν ότι αυτά δεν γίνονται μέσα σε μια νύχτα. Η αλήθεια είναι πως χρειάστηκε επιμονή και συστηματική προσπάθεια για να πείσουμε την Ευρώπη για τα επιχειρήματά μας. Τα καταφέραμε, όμως. Η DG GROW (αρμόδια Γενική Διεύθυνση της Ε.Ε.) απεφάνθη ότι η ενσωμάτωση του Πάτρα–Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είναι συμβατή με το Κοινοτικό Δίκαιο. Η Ευρώπη μας έδωσε το «πράσινο φως» για το Πάτρα-Πύργος.
Παράλληλα, επειδή ο υφιστάμενος δρόμος έχει μεγάλη επικινδυνότητα, έχουμε ήδη αναθέσει τη μελέτη βελτίωσης της οδικής του ασφάλειας με παρεμβάσεις περίπου 30 εκατ. ευρώ και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο.
Όσο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, γίνεται επιτέλους συστηματική δουλειά για την ωρίμανση του έργου. Δουλεύουμε εντατικά, ώστε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να κατατεθεί τους επόμενους μήνες στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, θα προχωρήσουμε άμεσα στην β’ Φάση του Διαγωνισμού, για την επιλογή αναδόχου».
Παράλληλα σχολίασε για το Ταμείο Ανάκαμψης και τα μελλοντικά έργα:
«Το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μοναδική αναπτυξιακή ευκαιρία για τη χώρα. Με τα 32 δισ. ευρώ που θα εισρεύσουν, μπορούμε να επαναφέρουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης στα προ κορονοϊού επίπεδα, όταν με την πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη φαινόταν ξεκάθαρα πως η χώρα έβγαινε από την δεκαετή κρίση.
Για το σκοπό αυτό, η κυβέρνησή μας θα παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Σε αυτό έχουν κεντρική θέση τα έργα υποδομών, αφού έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εργαστήκαμε συστηματικά για την πρότασή μας. Προχωρήσαμε σε μελέτες και ωριμάσαμε έργα. Από το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ για όλη τη χώρα που έχουμε εκπονήσει, ξεχωρίζουμε κάποια που είναι πιο κατάλληλα για να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο. Ήδη έχουμε καταθέσει εντός της κυβέρνησης το πρώτο σχέδιο της πρότασής μας.
Σε αυτή τη φάση, καταλαβαίνετε ότι δεν μπορώ να αναφέρω συγκεκριμένα έργα. Η κυβέρνηση θα παρουσιάσει το σχέδιό της. Μπορώ, όμως, να σας αναφέρω τα βασικά κριτήρια: Στην πρότασή μας εντάσσουμε έργα και επενδύσεις με σαφή παραγωγικό χαρακτήρα. Που συνδέονται με το εθνικό σχέδιο ανάπτυξης. Δίνουν την ευκαιρία για τόνωση της απασχόλησης. Και αξιοποιούμε την ευκαιρία για την ταχύτερη προώθηση νέων έργων, που αλλιώς θα χάναμε χρόνο αναζητώντας πόρους για τη χρηματοδότησή τους».