Ο επανασχεδιασμός και οι περικοπές δρομολογίων είναι μονόδρομος για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, λόγω της έκρηξης των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, αν δεν ενταχθεί σε προγράμματα στήριξης που προετοιμάζονται ήδη για τις στεριανές επιχειρήσεις.
Ηδη ανακοινώθηκαν οι πρώτες στοχευμένες περικοπές, οι οποίες αφορούσαν κυρίως δρομολόγια που καλύπτονται και από άλλα πλοία ή δεν εμφανίζουν ιδιαίτερη κίνηση αυτή την περίοδο, όπως π.χ. τα σαββατιάτικα από και προς τα Χανιά και κάποια πρωινά στις γραμμές της Ραφήνας.
Ωστόσο εφόσον η κατάσταση με τα ναυτιλιακά καύσιμα επιδεινωθεί τότε δεν αποκλείονται και πιο ριζικά μέτρα όπως πολύ μεγαλύτερες περικοπές δρομολογίων ή ακόμη και κάποια πλοία να δέσουν, όπως έγινε καθαρό στη χθεσινή συνάντηση του προεδρείου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με επικεφαλής τον πρόεδρό του Σπύρο Πασχάλη, με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Σύμφωνα με τους ακτοπλόους, το επιπλέον λειτουργικό κόστος που προκύπτει από τα ακριβά καύσιμα ξεπερνά τα 280 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και για να καλυφθεί θα απαιτηθούν υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μπορεί να φτάσουν ακόμη και το 25% το επόμενο διάστημα ενώ μια αύξηση της τάξης του 20% είχε γίνει ήδη από τον προηγούμενο χρόνο.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Μαρτίου, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το ναυτιλιακό καύσιμο για τα ταχύπλοα (το MGO) έσπασε στον Πειραιά το φράγμα των 1.000 δολ. τον τόνο (935 ευρώ ο τόνος περίπου), ενώ οι τιμές των καυσίμων για τα συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία κυμαίνονται από 610 δολ. (υψηλού θείου) ο τόνος μέχρι και 944 δολ. (χαμηλού θείου). Οι αντίστοιχες τιμές στις 11 Μαρτίου ήταν στα 1.159 δολ. ο τόνος στα καύσιμα MGO, στα 1.105 δολ. στα καύσιμα χαμηλού θείου ενώ στα καύσιμα υψηλού θείου ήταν στα 663 δολ. ο τόνος.