Ο συνδυασμός αύξησης των logistics και των τιμών των Εμπορευμάτων έχει δημιουργήσει πληθωριστικές πιέσεις σε όλα τα κράτη του κόσμου.
Τα logistics και τα Εμπορεύματα αποτελούν κινδύνους εκτροχιασμού της πορείας της παγκόσμιας οικονομίας προς την ανάπτυξη. Το πρόβλημα του εφοδιασμού σε χαμηλό κόστος των αγορών με πρώτες ύλες, τρόφιμα και άλλα προϊόντα αποτελεί μεγάλο θέμα για όλους τους κλάδους (πλην χρηματοοικονομικών). Το κόστος μεταφοράς και αποθήκευσης πρώτων υλών και τελικών προϊόντων έχει πενταπλασιαστεί μέσα στο 2020 εξαιτίας της πανδημίας κατ’ αρχάς και της κερδοσκοπίας σε δεύτερο λόγο.
Οι μειώσεις των ναυτιλιακών μεταφορών (cargo) και η αύξηση της αποθεματοποίησης προϊόντων οδήγησαν σε μεγάλη ζήτηση υπηρεσιών μεταφοράς προϊόντων με τάνκερ και, συνεπώς, εκτόξευσαν τις τιμές τους. Επίσης, αυξήθηκαν οι αποθεματοποιήσεις, και το κόστος χρήσης των αποθηκών εκτοξεύθηκε με αποτέλεσμα οι πρώτες ύλες (ειδικά από την Κίνα) και τα τελικά προϊόντα να φτάνουν στους τελικούς παραλήπτες τους με μεγάλη καθυστέρηση και πολύ υψηλό κόστος. Σ’ αυτούς τους λόγους αποδίδονται οι μεγάλες καθυστερήσεις παράδοσης αυτοκινήτων στους αγοραστές (ξεπερνούν τους 3 μήνες κατά μέσο όρο), μοτοσυκλετών, ποδηλάτων, καθώς και εξαρτημάτων για μηχανές. Το ίδιο συμβαίνει και με τα αγροτικά προϊόντα και τα κτηνοτροφικά με αποτέλεσμα πολλά σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ να έχουν πρόβλημα ανεφοδιασμού.
Ο συνδυασμός αύξησης των logistics και των τιμών των Εμπορευμάτων έχει δημιουργήσει πληθωριστικές πιέσεις σε όλα τα κράτη του κόσμου. Ο Καναδάς (μία εκ των 10 πλουσιότερων χωρών στον κόσμο) ανακοίνωσε προχθές πληθωρισμό της τάξης του 4,3%.
Οι αναλυτές θεωρούν ότι εάν ομαλοποιηθεί, προς το τέλος του χρόνου, η κατάσταση με τα logistics και κοπάσει η κερδοσκοπία στα Εμπορεύματα, οι πληθωριστικές πιέσεις θα μειωθούν κατά πολύ. Σ’ αυτό άλλωστε βασίζονται και οι αναλύσεις των κεντρικών τραπεζών (μαζί και της ΤτΕ) ότι οι πληθωριστικές πιέσεις είναι προσωρινές.