Η εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων εν μέσω πανδημίας δημιουργεί νέα δεδομένα στο λιανεμπόριο. Καθώς τα καταστήματα παραμένουν κλειστά κατά τις περιόδους των lockdown, οι επιχειρήσεις άρχισαν να αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους πωλήσεων, κυρίως μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων ενώ και οι καταναλωτές πλέον εμφανίζονται περισσότερο εξοικειωμένοι με τις Online αγορές.
Σε σχετική έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, επισημαίνεται πάντως ότι η μεγέθυνση του ηλεκτρονικού τζίρου δεν κατανέμεται ισόρροπα καθώς οι μεγάλες αλυσίδες του λιανικού εμπορίου είναι εκείνες πως έχουν ευνοηθεί περισσότερο από την εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται πως καταγράφουν μια σημαντική υστέρηση ωστόσο βρίσκουν τρόπους να ανταποκριθούν αντιλαμβανόμενες την πρόκληση της «νέας εποχής».
Άλλωστε, όπως επισημαίνεται, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να διπλασιαστεί σε 15 δισ. ευρώ για το 2020.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο insider.gr, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας τόνιζε σχετικά με την επόμενη μέρα στην αγορά ότι, «το λιανεμπόριο είναι μια αγορά πολλών ταχυτήτων, όπου θα ο ανταγωνισμός θα επικεντρωθεί τα επόμενα χρόνια στη ψηφιακή αγορά και στο e-commerc. Αρκετές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις στράφηκαν λόγω της πανδημίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ακόμη όμως και σήμερα δεν ξεπερνούν το 20% στο σύνολο της αγοράς».
Ο ίδιος επεσήμανε πως «το ψηφιακό χάσμα με τις ισχυρές πολυεθνικές και εγχώριες επιχειρήσεις είναι σήμερα μεγάλο και υπάρχει κίνδυνος να μεγαλώσει περαιτέρω. Θα χρειαστούν σύγχρονα επιδοτούμενα προγράμματα ψηφιοποίησης επιχειρήσεων και ψηφιακής κατάρτισης των ιδιοκτητών και των εργαζομένων σε αυτές. Σε αυτή την κατεύθυνση, θα αποδειχθούν όπως φαίνεται καθοριστικά τα κονδύλια του ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης, όπως και του ΕΣΠΑ».