Κατηγορίες: Επιχειρησεις

Σούπερ μάρκετ: Πτώση πωλήσεων και νέες ανατιμήσεις – Φοβοι για ελλείψεις στο ράφι

Τις αλλαγές στις αγοραστικές συμπεριφορές των Ελλήνων καταναλωτών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 αλλά και τον πρόσφατο πόλεμο στην Ουκρανία ανέλυσε σε σχετική μελέτη της NielsenIQ η Ντορίνα Φυντάνη, consumer insights leader της εταιρείας.

Σε γενικές γραμμές προκύπτει ότι οι Έλληνες, στη συντριπτική τους πλειονότητα, είναι πολύ προσεκτικοί στη διαχείριση των εξόδων τους, αγοράζουν κυρίως τα απολύτως απαραίτητα, ενώ συνεχίζουν το… κυνήγι προσφορών που γίνονται στη λιανική.

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων θεωρούν ότι θα επηρεαστούν και τη φετινή χρονιά από την πανδημία -σε συνδυασμό και με τις εξελίξεις στην Ουκρανία- περιμένοντας περαιτέρω ανατιμήσεις και έλλειψη σε κάποια αγαθά πρώτης ανάγκης. Στον αντίποδα, εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι για το 2023.

Περίοδος: 31/3-4/4/2022
Δείγμα: 600 άτομα (μέσω διαδικτύου)
Ηλικίες: 18-65 ετών
Μόλις το 23% θα συνεχίσουν τη ζωή τους χωρίς φόβο για την πανδημία
Πιο αναλυτικά, το 43% των Ελλήνων καταναλωτών (έναντι 28% του μέσου παγκόσμιου όρου) εκτιμούν ότι θα επηρεαστούν από την πανδημία και το 2022. Από την άλλη πλευρά, το 44% (έναντι 53%) είναι αισιόδοξοι για το 2023.

Σημειώνεται ότι το 23% θα συνεχίσουν τη ζωή τους χωρίς φόβο για την πανδημία, ωστόσο οι περισσότεροι (59%) θα συνεχίσουν να παίρνουν προφυλάξεις.

Η κ. Φυντάνη ανέφερε ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 32% των Ελλήνων καταναλωτών (έναντι 23% που είναι ο παγκόσμιος μέσος όρος) έχουν υποστεί οικονομικές απώλειες μετά την πανδημία και δεν έχουν επανέλθει. Από την άλλη, 17% (έναντι 21%) είχαν πρόσκαιρες απώλειες και έχουν πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για το μέλλον.

8 στους 10 έχουν «νιώσει» τις αυξήσεις στις εβδομαδιαίες δαπάνες τους
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 99% των Ελλήνων καταναλωτών έχουν διαπιστώσει το πληθωριστικό περιβάλλον στη χώρα μας, το οποίο έχει επιστρέψει σε επίπεδα του 1995.

Επίσης, 82% (έναντι 56% διεθνώς) έχουν «νιώσει» τις αυξήσεις στις εβδομαδιαίες τους δαπάνες και κυρίως σε ηλεκτρισμό, νερό, αέριο, είδη μαναβικής και καύσιμα για μεταφορές.

Πού έχουν δει αυξήσεις τιμών οι Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό)

Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις των Ελλήνων καταναλωτών για το τι αναμένουν στη χώρα μας μετά τη στρατιωτική εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία.

93%: μεγαλύτερες αυξήσεις στα τρόφιμα
85%: περαιτέρω άνοδο των ενεργειακών τιμών
77%: επιπτώσεις στην οικονομία και τα εισοδήματα
70%: νέες αυξήσεις στα μεταφορικά κόστη
60%: επιπτώσεις στον τουρισμό
52%: ελείψεις σε βασικά αγαθά
43%: επιτάχυνση πολιτικών εξελίξεων

Share
Ετικέτες: soyper market

Πρόσφατα άρθρα

10.587 προσλήψεις με voucher και κοινωφελή ΟΑΕΔ σε μουσεία και τουρισμό

Εως τις 30 Ιουλίου θα διαρκέσει η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα απασχόλησης 8.000…

08/07/2014

«Έκλεισαν» τα ταμεία του Ευαγγελισμού οι εργαζόμενοι

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ηλίας Σιώρας, σήμερα όσοι προσέρχονταν στα επείγοντα, είτε…

08/07/2014

O εκπαιδευτικός όμιλος dp studies, 20 χρόνια πρωτοπόρος στην Ιδιωτική Εκπαίδευση

Προπτυχιακά   Το Πανεπιστήμιο FREDERICK της Κύπρου παρέχει σήμερα μια σειρά προπτυχιακών δια ζώσης (όπως…

08/07/2014

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI

Σφορδή επίθεση Κεγκέρογλου στον ΠτΔ για τα περι «καταστροφικού» PSI Επίθεση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας…

08/07/2014

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου

Νέα τμήματα από το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης του Δήμου Ηρακλείου Ο Δήμος Ηρακλείου, η…

08/07/2014

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών

Υπουργείο Παιδείας: 271 νέες προσλήψεις αναπληρωτών Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για…

08/07/2014

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ