Κατακόρυφη αύξηση της παραβατικότητας στο ηλεκτρονικό εμπόριο σημειώνεται τα τελευταία χρόνια με τον Συνήγορο του Καταναλωτή Λευτέρη Ζαγορίτη να αναφέρει στη Βουλή ότι από τις 814 υποθέσεις το 2015 έφτασαν το 2021 τις 3500.
Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής επί της ετήσιας έκθεσης της Αρχής για το 2019, ο κ. Ζαγορίτης έκανε λόγο για αύξηση κατά 15,7% των υποθέσεων που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο την περίοδο της καραντίνας, με ανάπτυξη παραβατικότητας, που οφείλεται -όπως είπε- στη λειτουργία κάποιων επιχειρήσεων «e- shop», που εισέπραξαν τα χρήματα από τους πελάτες, αλλά δεν παρέδωσαν ποτέ τα προϊόντα και εξαφανίστηκαν.
Λόγω της αυξητικής τάσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως είπε, υπήρξε αύξηση και στη χρήση ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών με τις τράπεζες, παρά τις επισημάνσεις να μην έχουν προχωρήσει στη μείωση των προμηθειών για τις διατραπεζικές συναλλαγές. Παράλληλα, απηύθυνε έκκληση στους καταναλωτές να μην εισάγουν κωδικούς e-banking σε ιστοσελίδες αμφιβόλου προελεύσεως.
Ο Λευτέρης Ζαγορίτης εξέφρασε ακόμη, την ανησυχία για την ανταπόκριση της Αρχής στα αιτήματα των πολιτών, όταν απελευθερωθούν οι πλειστηριασμοί, απευθύνοντας έκκληση στην κυβέρνηση για ενίσχυση του προσωπικού. «Φοβάμαι τι θα συμβεί μετά από ένα χρόνο όταν θα ανοίξουν οι πλειστηριασμοί και οι τράπεζες περάσουν σε εταιρείες διαχείρισης δανείων, δεν μπορώ να φανταστώ τι θα συμβεί όταν έρθει η ώρα να πάρουν το σπίτι ή την επιχείρηση κάποιου για να το βγάλουν σε πλειστηριασμό και μάλιστα με τρόπο μαζικό», είπε, ζητώντας ζητώντας υπαλλήλους για την υπηρεσία του «γιατί αλλιώς δεν βγαίνει η δουλειά».
Ο κ. Ζαγορίτης ανέφερε πως παρά τα πακέτα που παρέχουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνίας το ίντερνετ παραμένει ακριβό και κάλεσε την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων να προβεί ακόμη και σήμερα σε εισήγηση για ευρυζωνική πρόσβαση στο διαδίκτυο και τον αρμόδιο υπουργό να υπογράψει την σχετική απόφαση για να μην βρίσκουν ευκαιρία οι εταιρείες να κωλυσιεργούν. Εγκάλεσε ακόμη, την ΕΕΤΤ γιατί δεν προχώρησε άμεσα στην αλλαγή του Κώδικα Δεοντολογίας αναφορικά με τις εταιρείες που διαχειρίζονταν τα πενταψήφια νούμερα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι παραβάτες.