Οι εν δυνάμει συνταξιούχοι θα μπορούν σύντομα, μέσω ενός «ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας» με τον ΕΦΚΑ, να ενημερώνονται για τα βασικά στοιχεία που απαιτούνται ώστε να επιταχύνεται η διαδικασία έκδοσης της σύνταξής τους.
Πρόκειται για ακόμα μία καινοτομία που προωθεί το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σε μια προσπάθειας αντιμετώπισης του φαινομένου των εκκρεμών αιτήσεων. Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε παρουσία και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασε έξι μέτρα που θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο της ψηφιακής αναβάθμισης των υπηρεσιών προς τον πολίτη.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού του κράτους, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι «να κάνουμε πράξη το σύνθημα πως η εξυπηρέτηση είναι πράγματι κοινωνική πολιτική». Κάλεσε, μάλιστα, τους πολίτες να κάνουν μεγαλύτερη χρήση της τηλεφωνικής γραμμής 1555, που βραβεύτηκε ως call center της χρονιάς, ενώ χαρακτήρισε σημαντικό τον θεσμό του πιστοποιημένου δικηγόρου και του λογιστή.
Τα έξι νέα μέτρα
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, τα έξι μέτρα που θα «τρέξουν» το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα είναι τα εξής:
1. Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ με τα ΚΕΠ. Στόχος είναι να αυξηθούν κι άλλο οι συναλλαγές.
2. Επέκταση του προγράμματος myefkalive σε όλη την Ελλάδα και δημιουργία αντίστοιχης υπηρεσίας και στον ΟΠΕΚΑ.
3. Διεύρυνση κατηγοριών συντάξεων που θα μπορούν δικηγόροι και λογιστές να αναλάβουν. Αναμένονται σχετικές υπουργικές αποφάσεις.
4. Ολοκλήρωση διαγωνισμών επέκτασης του 1555 για 30 μήνες ακόμα.
5. Δημιουργία «ψηφιακού δωμάτιου» επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ. Πρόκειται για έναν νέο ψηφιακό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ
του ΕΦΚΑ και των εν δυνάμει συνταξιούχων, προκειμένου και με αυτόν τον τρόπο να λύνονται θέματα και να μειωθεί ο χρόνος απονομής συντάξεων. Τέλη Απριλίου – αρχές Μαΐου θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις.
6. Όλες οι υπηρεσίες ΕΦΚΑ, ΟΠΕΚΑ και ΟΑΕΔ να γίνονται μόνο ηλεκτρονικά. Ο ΟΑΕΔ έχει ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες του σε
ποσοστό άνω του 90% και ο ΕΦΚΑ άνω του 60%.
Στην εκδήλωση συμμετείχε και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, που υπογράμμισε ότι σχεδιάζεται ένα σύστημα συνολικής εξυπηρέτησης των πολιτών, για όλο το Δημόσιο, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία μέσα σε λίγα χρόνια
και θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Θετική αξιολόγηση του 1555
Σε ό,τι αφορά το νέο τηλεφωνικό κέντρο (1555) του υπουργείου Εργασίας, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πολίτες το αξιολογούν θετικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι πραγματοποιήθηκε σχετική έρευνα της MRB Hellas, μεταξύ 17-19 Μαρτίου 2022, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και δείγμα 1.008 ατόμων. Πάνω από 7 στους 10 ερωτώμενους (74%) θεωρούν ότι η υπηρεσία είναι εξαιρετικά ή πολύ χρήσιμη, ενώ το ποσοστό των θετικών απαντήσεων ξεπερνά το 90%, αν προστεθούν και οι συμμετέχοντες που θεωρούν ότι το 1555 είναι αρκετά χρήσιμο. Τα ασφαλιστικά θέματα είναι αυτά που τίθενται με τη μεγαλύτερη συχνότητα από τους πολίτες (61%), ενώ έπονται τα κοινωνικά επιδόματα και τα εργασιακά.