Τη νέα εφαρμογή του ΟΑΕΔ για κινητά και tablets παρουσίασε το υπουργείο εργασίας. Ο οργανισμός αλλάζει και τις ψηφιακές υπηρεσίες ενημέρωσης και εξυπηρέτησης των πολιτών. Ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, σχολίασε πως ο ΟΑΕΔ προσπαθεί να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία, έχοντας ήδη από τον Μαρτιο λάβει πρωτοβουλίες για να μεταφέρει online πολλές υπηρεσίες του.
Σύμρφωνα με τον κ. Χατζηδάκη ο ΟΑΕΔ έχει μείωση 65% στον φόρτο επισκέψεων. Κάθε χρόνο 300.000 πολίτες δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται τα γραφεία του οργανισμού. «Με το νέο app και όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν ο ΟΑΕΔ θα βρίσκεται στα χερια του πολίτη. Ζητούμενο ο άνεργος να μην νιώθει ανενεργός» τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Θα μπορεί να παρακολουθεί τις ευκαιρίες κατάρτισης. Θέλουμε να αλλάξουν οι σχέσεις του υπουργείου και των εποπτευόμενων οργανισμών με τους πολιτες».
Όπως είπε το επόμενο διάστημα θα υπάρξει δέσμη μέτρων ωστε να αναβαθμιστεί η εξυπηρέτηση των πολιτών. «Τέρμα τα διάσπαρτα call center, θα υπάρχει ένα ενιαιο για “oaed-efka-οπεκα” επιμέρους call center ενώ για τις πιο δύσκολες περιπτώσεις θα υπάρχουν τα επιμέρους back office. Το ενιαίο τηλεφωνικό κεντρο θα είναι έτοιμο στο τέλος του πρώτου εξαμήνου» εξήγησε.
Επιπλέον ο Χατζηδάκης σε ερώτηση για τον επανασχεδιασμό του επιδόματος ανεργίας σύμφωνα με τις συστάσεις Πισσαρίδη είπε πως στόχος είναι να γίνει πιο ανταποδοτικό να στηρίζει καλύτερα τους ανέργους. Σε ερώτηση του Money Review για το εάν πρόκειται να δούμε σύνδεση των προγραμμάτων κατάρτισης με το επίδομα ανεργίας (να είναι δηλαδή προϋπόθεση η παρακολούθηση των προγραμματων) είπε πως δεν μπορεί να πει προς το παρόν κάτι παραπάνω, αφού η συζήτηση για τις αλλαγές στο επίπεδο ανεργίας είναι σε εξέλιξη.
Ακολουθούν χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για όσους θέλουν να χρησιμοποιήσουν το νέο app του ΟΑΕΔ.
Τι είναι η νέα εφαρμογή OAEΔ;
Η νέα εφαρμογή OAEΔapp έχει ως στόχο την ανάπτυξη νέων διαύλων επικοινωνίας με τους συναλλασσόμενους με σκοπό την απρόσκοπτη, ποιοτικότερη, ευκολότερη και ταχύτερη παροχή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή εμπειρία των συναλλασσομένων πολιτών.
Σε ποιες συσκευές είναι συμβατή;
Σε όλες τις συσκευές κινητών τηλεφώνων και tablets που χρησιμοποιούν λογισμικό android και ios.
Πώς γίνεται η λήψη της εφαρμογής και η σύνδεση σε αυτή;
Η λήψη της εφαρμογής γίνεται μέσω των ψηφιακών ιστοτόπων διανομής εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα: α) του Google Play και β) του Apple Store.
Οι πολίτες μπορούν να συνδεθούν στην εφαρμογή ΟΑΕΔapp μέσω των προσωπικών τους κωδικών taxisnet και με υποχρέωση χρήσης του ΑΜΚΑ και έτσι αποκτούν πρόσβαση σε μία πληθώρα πληροφοριών και λειτουργιών. Μετά την πρώτη εγγραφή παρέχεται και η δυνατότητα εισόδου στην εφαρμογή με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή.
Ποιες ψηφιακές υπηρεσίες μπορεί να αξιοποιήσει ο πολίτης μέσα από την εφαρμογή ΟΑΕΔapp;
Μεταξύ άλλων οι πολίτες δύνανται να αξιοποιήσουν τις παρακάτω ψηφιακές υπηρεσίες:
Έκδοση δελτίου ανεργίας
Ανανέωση δελτίου ανεργίας
Αίτηση για επιδότηση ανεργίας
Αίτηση για παροχές μητρότητας
Αναζήτηση ιστορικού συναλλαγών με τον Οργανισμό
Υποβολή αιτήσεων για παροχές και προγράμματα καθώς και ενστάσεων
Έκδοση βεβαιώσεων και άμεση αποστολή σε email
Έλεγχος και επεξεργασία βασικών στοιχείων του βιογραφικού
Ανάρτηση βιογραφικού σε έγκυρο format
Αποστολή βιογραφικού σε εργοδότες
Ενημέρωση για τα νέα του ΟΑΕΔ Διαδραστική αναζήτηση σε ψηφιακό χάρτη όλων των Υπηρεσιών του Οργανισμού
Επικοινωνία με εξειδικευμένο προσωπικό
Ενημέρωση για τις απαιτούμενες προθεσμίες μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος ειδοποιήσεων (notifications)
Ποιες είναι οι επόμενες ψηφιακές υπηρεσίες που θα ενταχθούν στην εφαρμογή το προσεχές χρονικό διάστημα;
Ήδη σχεδιάζεται η ενσωμάτωση επιπλέον ψηφιακών υπηρεσιών που θα μπορούσαν να παρέχονται μέσω της εφαρμογής ΟΑΕΔapp. Η ανακοίνωσή τους θα γίνεται μέσα από το πεδίο των ενημερώσεων στην αρχική σελίδα και με ειδική ειδοποίηση (notification). Δύο σημαντικές ψηφιακές υπηρεσίες που αναμένεται να ενταχθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα στο ΟΑΕΔapp είναι: α) η δήλωση παρουσίας και β) αίτηση για το πρόγραμμα επιταγών αγοράς βιβλίων.
Χρειάζεται ο πολίτης να έχει ειδικές τεχνολογικές γνώσεις για τη χρήση της εφαρμογής;
Όχι. Η εφαρμογή είναι πολύ απλή και εύκολη για τον χρήστη, ακολουθεί τη λογική των ήδη παρεχόμενων e-services του Οργανισμού και χρειάζεται μόνο απλές γνώσεις χειρισμού εφαρμογών κινητών τηλεφώνων.