Από σήμερα 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες της χώρας και για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας.
Η απογραφή πραγματοποιείται στο πλαίσιο της εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας.
Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας του ωραρίου απασχόλησης, στο Π.Σ. Εργάνη θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.
Ο μηχανισμός οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο Π.Σ. Εργάνη παρακολουθεί τον προγραμματισμό του ωραρίου, τις δηλωθείσες υπερωρίες και τη χορήγηση αδειών, σε ενιαία, δομημένη μορφή με δυνατότητα επεξεργασίας και προβολής του προγραμματισμένου ωραρίου απασχόλησης ανά ημέρα, σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Το ψηφιακό ημερολόγιο θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErganimobileapp, καθώς και μέσα από το myErganiwebportal για την ενημέρωση των εργαζόμενων (https://myErgani.gov.gr).
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι σε πλήρη εφαρμογή από τον περασμένο Ιούλιο στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ – μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της περιόδου έως και τις 20 Σεπτεμβρίου, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (δηλαδή το ποσοστό των εργαζομένων που χρησιμοποιούν την κάρτα) ήταν 94,74 %.
Το γεγονός ότι το ποσοστό εφαρμογής δεν έχει φθάσει ακόμη στο 100 % οφείλεται κυρίως στην εφαρμογή, ιδιαίτερα στις τράπεζες, συστήματος εξ αποστάσεως εργασίας/ τηλεργασίας, στην εφαρμογή σχημάτων εθελουσίας εξόδου (για τα οποία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διαδικασία ενημέρωσης του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ως προς τις λύσεις των αντίστοιχων συμβάσεων εργασίας), σε περιπτώσεις μακροχρόνιων αδειών καθώς και στο γεγονός ότι ελάχιστες επιχειρήσεις δεν έχουν προχωρήσει ακόμη στην εφαρμογή του μέτρου.
Υπενθυμίζεται πως με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη παρατείνεται έως τις 11 Νοεμβρίου 2022 η προθεσμία που έχουν οι επιχειρήσεις για την ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε4 (Ετήσιος/ Ετήσιος Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού) στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ για το τρέχον έτος.
Παράταση ζητά η ΕΣΕΕ
Με επιστολή της προ ημερών στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κώστα Χατζηδάκη, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ζητούσε τη χρονική παράταση των δύο διαδικασιών που προβλέπονται από τη νομοθεσία για την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, λόγω της πραγματικής και απολύτως δικαιολογημένης αδυναμίας των εμπορικών επιχειρήσεων και των λογιστικών γραφείων να ανταποκριθούν στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια.
Συγκεκριμένα, η ΕΣΕΕ ζητά:
1.Την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής του Ετήσιου Πίνακα Προσωπικού Ε4 μέχρι τις 31/12/2022, αντί της 31/10.
2.Την ισόχρονη μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης της απογραφικής διαδικασίας, δηλαδή από 01/01/2023 αντί της 01/11/2023.
Η ΕΣΕΕ επισημαίνει πως και οι δύο χρονικές παρατάσεις είναι απαραίτητες για τις χιλιάδες μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις τής χώρας που δεν διαθέτουν εσωτερικό λογιστήριο, καθώς θα πρέπει να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα προσαρμογής και ενημέρωσης στους λογιστές και φοροτεχνικούς, τους άμεσους συνεργάτες τους που χειρίζονται την εφαρμογή των διατάξεων για τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.
Το ζήτημα αυτό προβάλλουν, εξάλλου, επιτακτικά με κοινή τους επιστολή οι λογιστικοί σύλλογοι της χώρας, στην οποία επιπλέον αναφέρονται σε θέματα διαλειτουργικότητας που πρέπει να επιλυθούν.
Η ΕΣΕΕ εκτιμά πως η αποδοχή εκ μέρους του υπουργείου τού αιτήματος για παράταση των εν λόγω προθεσμιών θα αποτρέψει την επιβολή αχρείαστων προστίμων σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις που αντικειμενικά δεν μπορούν να είναι συνεπείς στις ισχύουσες ασφυκτικές προθεσμίες. Έτι περαιτέρω, θα διασφαλίσει την ομαλή συνέχιση της διαδικασίας εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, που είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη ψηφιακή μετάβαση και τον υγιή ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας.