Ξεκινούν την 1η Απριλίου σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews οι τηλεφωνικές κλήσεις από τον ΕΦΚΑ στους 200 πρώτους υποψήφιους συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα. Ειδικότερα επεκτείνεται στον ιδιωτικό τομέα το πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται στον δημόσιο τομέα όπου ο ΕΦΚΑ τηλεφωνεί σε δημοσίους υπαλλήλους για να καταθέσουν δικαιολογητικά πριν την αίτηση συνταξιοδότησης τους.
Τον Ιανουάριο του 2024 οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ ενημέρωσαν τους πρώτους 1.000 δημοσίους υπαλλήλους που ήταν κοντά στη συνταξιοδότησή και κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους. Σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η διαδικασία και για τους επόμενους 1.000 δημοσίους υπαλλήλους.
Σε ότι αφορά τους ιδιωτικούς υπαλλήλους ξεκινάει η εφαρμογή του μέτρου από την 1η Απριλίου 2024 και θα αφορά 200 υπαλλήλους, 100 από την Αθήνα και 100 από τη Βόρεια Ελλάδα. Τα τηλεφωνήματα θα γίνουν προκειμένου να ενημερωθούν οι υποψήφιοι συνταξιούχοι για τα απαραίτητα δικαιολογητικά 6 έως 12 μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, ώστε να μην καθυστερήσει η διαδικασία της απονομής.
Ουσιαστικά με το πρόγραμμα του ΕΦΚΑ για πρώτη φορά το κράτος πηγαίνει στον πολίτη κι όχι ο πολίτης στο κράτος. Με την ολοκλήρωση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΕΦΚΑ η διαδικασία αυτή θα αφορά όλους τους ασφαλισμένους που πλησιάζουν στη σύνταξη προκειμένου η σύνταξη να βγαίνει άμεσα.
Οι υπάλληλοι του 1555 εενημερώνουν ους ασφαλισμένους που συμπληρώνουν σε 6 έως 12 μήνες το 2024 τα 67 έτη της ηλικίας τους για τα δικαιολογητικά που πρέπει να καταθέσουν στην υπηρεσία για την συμπλήρωση του ΔΑΥΚ.
Οι εξερχόμενες κλήσεις πραγματοποιούνται από τις 9 π.μ μέχρι τις 2μμ και από τις 5μμ μέχρι τις 9 μ.μ. και το Σαββατοκύριακο από τις 9 π.μ. μέχρι τις 5μμ.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης αναφορικά με το θέμα της συνταξιοδότησης οι υπάλληλοι του 1555 συγκεντρώνουν απορίες και ερωτήματα πολιτών ενώ την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι του τηλεφωνικού κέντρου αναφέρθηκαν και στο ευχάριστο κλίμα που διαμορφωνόταν κατά τη διάρκεια της κλήσης.
Διαδικασία
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης παρέχονται αναλυτικές οδηγίες και σαφείς κατευθύνσεις τηλεφωνικά, ώστε να υποβάλλονται οι αιτήσεις με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και να απαντώνται όλες οι σχετικές τους απορίες αναφορικά με λ.χ. το αρμόδιο υποκατάστημα, τυχόν δικαιώματα εξαγορών, κλπ. Οι οδηγίες παρέχονται προς τους ασφαλισμένους που, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται από τον e-ΕΦΚΑ, πρόκειται να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης μέσα στο έτος 2024.
Ο e-ΕΦΚΑ προσεγγίζει με δική του πρωτοβουλία τον πολίτη, για να τον διευκολύνει, επικοινωνώντας μαζί του τηλεφωνικά πριν από αυτόν για αυτόν.
Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν θα ζητηθεί να δοθούν στον e-ΕΦΚΑ στοιχεία σχετικά με κωδικούς πρόσβασης PIN ή άλλα συνθηματικά.
Ο e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων του, όπως αυτά περιγράφονται στη νομοθεσία, έχει ήδη στη διάθεσή του όλες τις πληροφορίες που αφορούν στον ασφαλιστικό βίο του κάθε ασφαλισμένου και στη συνταξιοδότησή του. Επομένως, για να ενημερώνει σχετικά με τον χρόνο θεμελίωσης του συνταξιοδοτικού σας δικαιώματος, για τον τρόπο υποβολής της αίτησης για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, για τυχόν αιτήσεις εξαγοράς ετών ασφάλισης στις οποίες μπορείτε να προβείτε, για τυχόν χρόνο διαδοχικής ασφάλισης και για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία αφορά στη συνταξιοδότησή θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα που έχει ήδη στην κατοχή του και ειδικότερα:
i. Όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, λοιπά στοιχεία ταυτοποίησης, ΑΦΜ
ii. ΑΜΚΑ, αριθμοί μητρώου σε επιμέρους πρώην Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης
iii. Στοιχεία επικοινωνίας (email, κινητό/ σταθερό τηλέφωνο)
iv. Πληροφορίες που αφορούν στον ασφαλιστικό βίο και σε σχετικά δικαιώματά (χρόνος έναρξης ασφάλισης, τυχόν χρόνος παράλληλης/ διαδοχικής ασφάλισης, σπουδές, χρόνος στρατιωτικής θητείας).