Σχέδιο με τρεις βασικούς άξονες “τρέχει” η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ – τέως ΟΑΕΔ) μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους.
Ο πρώτος άξονας αφορά τις ψηφισμένες αλλαγές στα επιδόματα, ο δεύτερος τα νέα προγράμματα επιδότησης απασχόλησης και κατάρτισης, ενώ ο τρίτος άξονας αφορά την υλοποίηση της νέας στεγαστικής πολιτικής.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με υψηλόβαθμη πηγή της ΔΥΠΑ με την οποία ήλθε σε επαφή το Capital.gr, σε σχέση με τις αλλαγές στα επιδόματα, έως τέλος του χρόνου θα εκδοθούν όλες οι αναγκαίες υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι.
Οι ίδιες αναφέρουν πως έχει “κλειδώσει” πως οι αλλαγές στα επιδόματα (πχ καταβολή του επιδόματος ανεργίας στο 50% για όσους διακόψουν την επιδότηση τους για να εργαστούν) δεν θα έχουν αναδρομική ισχύ από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου (“Δουλειές Ξανά”) στο ΦΕΚ, δηλαδή από 18η Απριλίου 2022, αλλά θα αφορούν εκείνους οι οποίοι είναι -κατά την έναρξη ισχύος των σχετικών διατάξεων – δικαιούχοι επιδομάτων και φυσικά για εκείνους οι οποίοι θα είναι δικαιούχοι μετά την έναρξη ισχύος τους.
Κατά δεύτερον, σε σχέση με τα προγράμματα απασχόλησης, το αμέσως επόμενο διάστημα θα “τρέξουν” τέσσερα νέα:
– για 10.000 ανέργους 18 -30 ετών
-για 10.000 μακροχρόνια ανέργους 45 ετών και άνω
-για 10.000 ανέργους ανεξαρτήτως ηλικίας
-για 3.220 νέους επιχειρηματίες
Παράλληλα, θα επεκταθούν τα νέα προγράμματα κατάρτισης ανέργων, ενώ από τον τρέχοντα μήνα, θα τρέξουν τα προγράμματα κατάρτισης για 150.000 εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το ήδη υφιστάμενο – βάσει του νέου καθεστώτος κατάρτισης που προβλέπει ο νόμος “Δουλειές Ξανά” – σύστημα που ήδη εφαρμόζεται για έως 80.000 ανέργους (για τους οποίους έχει ήδη ανοίξει η πλατφόρμα για την επιλογή μαθημάτων) θα εφαρμοστεί, στις γενικές του γραμμές, και για τους έως 150.000 εργαζομένους.
Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πως οι ίδιοι πάροχοι (οι οποίοι έχουν ήδη πιστοποιηθεί – ο λόγος για 7 Κέντρα Επιμόρφωσης και Διά Βίου Εκπαίδευσης ελληνικών ΑΕΙ και περίπου 70 ιδιωτικά Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης. Προκειμένου,), τα ίδια μαθήματα (στη βάση των ίδιων 2 προεπιλεγμένων δεξιοτήτων) και η ίδια διαδικασία (και με τους ίδιους πόρους, δηλαδή αυτούς του Ταμείου Ανάκαμψης) θα ακολουθηθεί και για τους εργαζόμενους, με δύο βασικές επιμέρους διαφορές:
– Όποιος πιστοποιημένος πάροχος (ο οποίος έχει ενταχθεί στο σχετικό μητρώο της ΔΥΠΑ) το επιθυμεί, μπορεί να μη συμμετάσχει στην κατάρτιση των εργαζομένων, αν και συμμετείχε στην κατάρτιση των ανέργων.
-Τα μαθήματα θα είναι μικρότερα και, άρα, συντομότερα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των εργαζομένων. Συγκεκριμένα, αντί για 200 ώρες κατάρτισης (όπως ισχύει για τους ανέργους), οι εργαζόμενοι θα καταρτίζονται στα πλαίσια μαθημάτων 100 ωρών. Συνεπώς η συνολική διάρκεια της κατάρτισης θα είναι συντομότερη. Και αυτό γιατί, ο διαθέσιμος χρόνος για κατάρτιση είναι – κατά κανόνα – λιγότερος για τους εργαζόμενους σε σχέση με τους άνεργους και έτσι θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί και ο χρόνος των μαθημάτων από πλευράς ΔΥΠΑ.
Κατά τρίτον, αναφορικά με το νέο πακέτο στεγαστικής πολιτικής, η αρχή θα γίνει με την παροχή άτοκων ή χαμηλότοκων δανείων θα κάνει το πρόγραμμα της νέας στεγαστικής πολιτικής του δημοσίου με βασικό βραχίονα τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, το οποίο εξήγγειλε η κυβέρνηση τον περασμένο μήνα.
Με άλλα λόγια, η παροχή των εν λόγων δανείων θα είναι το πρώτο από τα συνολικά έξι μέτρα του κυβερνητικού στεγαστικού πακέτου το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή.
Αυτό αναφέρει αρμόδια υψηλόβαθμη πηγή στο Capital.gr αναφέροντας πως έχει ήδη ξεκινήσει κύκλος επαφών με εκπροσώπους των ελληνικών τραπεζών προκειμένου να καθοριστούν οι ακριβείς όρους και οι διαδικασίες του εν λόγω μέτρου.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως με βάση την έως τώρα εικόνα στην εν λόγω παρέμβαση, ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες και πρόθεση της κυβέρνησης είναι τα πρώτα δάνεια να μπορούν να δοθούν από τον Ιανουάριο ή το αργότερο τον Φεβρουάριο του 2023.
Πηγή: capital.gr