Η διαδικτυακή παρουσία των πολιτών και ο ψηφιακός μετασχηματισμός των υπηρεσιών φαίνεται πως είναι τα πιο χρήσιμα «όπλα» στην φαρέτρα της ΑΑΔΕ, στο πλαίσιο των φορολογικών ελέγχων σε πρόσωπα που φιγουράρουν στην τηλεόραση και τα κοινωνικά δίκτυα.
Η «influencer» και ο «τηλεοπτικός παρουσιαστής» είναι μόνο δύο παραδείγματα, αποτέλεσμα των εντατικών ελεγχών που που πραγματοποιεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με στόχο τη διασφάλιση των δημοσίων εσόδων τα οποία εκτιμάται πως θα φτάσουν τα 59,059 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.
Ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, το φως της δημοσιότητας θα δουν και νέες υποθέσεις με αναγνωρίσιμα πρόσωπα, για «αδήλωτες» αποδείξεις και «μη έκδοση φορολογικών στοιχείων», καθώς σε εξέλιξη βρίσκεται έρευνα εκατοντάδων υποθέσεων φοροδιαφυγής μέσω Facebook, Ιnstagram και ΤikΤok, μεταξύ άλλων.
Πρόκειται για ένα «σαφάρι» ελέγχων το οποίο θα συνεχιστεί ακάθεκτο μέχρι το τέλςο της χρονιάς, όπως είχε παρουσιαστεί και στο Επιχειρησιακό Σχέδιο για το 2023, το οποίο θέτει στο επίκεντρο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, αλλά και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που αναμένεται να «γεμίσουν» τα κρατικά ταμεία.
Η διαδικασία του ελέγχου:
* Ο ελεγκτικός μηχανισμός της ΑΔΔΕ χρησιμοποιεί έναν ειδικό αλγόριθμο που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις.
* Στην αρχή ελέγχονται και διασταυρώνονται όλοι οι λογαριασμοί που διατηρεί ο ελεγχόμενος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα στοιχεία που παρέχουν, όπως πώληση προϊόντων, πολυτελή διαβίωση, συνεργασίες.
* Στη συνέχεια οι ελεγκτές βρίσκουν τα εισοδήματα που δηλώνει στην εφορία τα τελευταία χρόνια ο ελεγχόμενος και τον τζίρο που δηλώνουν οι – τυχόν – εταιρείες με τις οποίες συνδέεται.
* Εφόσον, παρατηρηθούν ανακρίβειες ή ασυνέπεια στα στοιχεία, οι ελεγκτές επεκτείνουν τους ελέγχους τους και αν διαπιστωθεί φοροδιαφυγή προχωρούν στην επιβολή προστίμου.