Με πολύ μεγάλη προσοχή σκοπεύουν να κάνουν τα γιορτινά ψώνια τους φέτος τα Χριστούγεννα οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι φαίνεται πως κάθε χρόνο προσπαθούν να αγοράζουν ολοένα και πιο οικονομικά προϊόντα, αποφεύγοντας τα είδη που δεν είναι απολύτως απαραίτητα.
Οι Klarna και Nepa πραγματοποίησαν έρευνα, με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, με σκοπό να μελετήσουν την καταναλωτική συμπεριφορά των κατοίκων 15 χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Όπως φαίνεται μέσα από την έρευνα, ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τους Έλληνες καταναλωτές, το 65% των οποίων αποκάλυψε ότι αναζητά οικονομικά προϊόντα λόγω του πληθωρισμού. Παράλληλα, το 89% των Ελλήνων ανέφερε ότι η αγοραστική του συμπεριφορά επηρεάστηκε από τον πληθωρισμό, ξεπερνώντας το 67% του μέσου όρου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι Έλληνες, σε ποσοστό 84% εξέφρασαν ανησυχίες για τα οικονομικά τους, σε αντίθεση με το 71%, που ήταν ο μέσος όρος των υπόλοιπων 15 ωρών.
Σε γενικές γραμμές, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν πως έχουν πρόθεση να δώσουν προτεραιότητα σε πιο οικονομικά προϊόντα, να μειώσουν τις δαπάνες για μη απαραίτητα είδη και να αγοράσουν λιγότερα προϊόντα συγκριτικά με προηγούμενα έτη. Η πρόθεση αυτή αντανακλά μια συνειδητή προσπάθεια να προσαρμοστούν στις οικονομικές δυσκολίες, με τους καταναλωτές να κάνουν την έρευνά τους, προτού αποφασίσουν να κάνουν κάποια αγορά.
Ανησυχία για τις πιστωτικές κάρτες
Στο checkout, το 67% των Ελλήνων καταναλωτών δυσκολεύεται να αποφασίσει ποια προϊόντα θα κρατήσει και ποια θα αφαιρέσει από το καλάθι.
Επίσης, ένα 58% των συμμετεχόντων στην έρευνα εκφράζει ανησυχίες σχετικά με τις οφειλές από τις πιστωτικές κάρτες κατά την περίοδο των εορτών και το 42% παραδέχεται ότι είναι απίθανο να εξοφλήσει ολόκληρο το χρέος της πιστωτικής του κάρτας μετά τις διακοπές.
Τι θα αγοράσουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα
Τα περισσότερα χρήματα οι Έλληνες σκοπεύουν να τα δαπανήσουν για δώρα, σε ποσοστό 39%, ενώ στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων βρίσκεται το φαγητό, σε ποσοστό 33%.
Αναφορικά με τις προσωπικές αγορές, το 44% των Ελλήνων σκοπεύει να αγοράσει νέα προϊόντα μόδας και ομορφιάς, ενώ από αυτούς το 47% εστιάζει σε παπούτσια, το 34% σε casual ρούχα και το 34% σε προϊόντα μακιγιάζ.
Ο προϋπολογισμός των χριστουγεννιάτικων αγορών
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει μια θετική τάση, καθώς το 52% των καταναλωτών στην Ελλάδα σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα οικονομικό πλάνο για τις δαπάνες των εορτών και δεσμεύεται να το τηρήσει. Επίσης, το 66% παρακολουθεί τις δαπάνες του καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, καταγράφοντας όλα τα έξοδα που πραγματοποιεί.
«Καθώς οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με τις οικονομικές προκλήσεις, η έρευνα της Klarna για την περίοδο των εορτών υπογραμμίζει τη σημασία του οικονομικού πλάνου, της παρακολούθησης των δαπανών και της λήψης αποφάσεων με βάση πληροφορίες για την εορταστική περίοδο. Εμείς στην Klarna παρέχουμε στους καταναλωτές τα κατάλληλα εργαλεία για να διαχειριστούν τον προϋπολογισμό τους, να αναπτύξουν έξυπνες καταναλωτικές συνήθειες, βοηθώντας τους να παραμείνουν ενημερωμένοι και να έχουν τον έλεγχο των οικονομικών τους», σχολίασε σχετικά ο Ηλίας Πίτσαβος, επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.
Πηγή: ieidiseis.gr