Ξανά προς την…ανηφόρα τραβούν οι τιμές των καυσίμων στην χώρα μας, πολλαπλασιάζοντας τους πονοκεφάλους στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης που για μεγάλο χρονικό διάστημα είχαν να ανησυχούν μόνο για την ακρίβεια στο ράφι.
Τις τελευταίες 10 ημέρες, η μέση τιμή της αμόλυβδης «τσίμπησε» 6 λεπτά από 1,85€/λίτρο στις 15 Ιανουαρίου στο 1,91€.
Μάλιστα στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες η μέση τιμή έχει ήδη ξεπεράσει τα 2€ ενώ στην Ευρυτανία, την Κεφαλονιά είναι μια ανάσα από το όριο αυτό, στα 1,98€ κι ακολουθούν Ρέθυμνο και Λευκάδα με 1,97€.
Φυσικά δεν προκαλεί καμιά εντύπωση ότι η εβδομάδα έκλεισε με την Ελλάδα να έχει την 4η υψηλότερη τιμή αμόλυβδης στην Ευρώπη πίσω μόνο από Δανία, Φινλανδια και Γαλλία.
Το ανησυχητικό είναι ότι οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η άνοδος θα συνεχιστεί καθώς πλησιάζουμε την 5η Φεβρουαρίου όταν και θα τεθεί σε ισχύ το Ευρωπαϊκό εμπάργκο στις αγορές βενζίνης και ντίζελ από τη Μόσχα.
Την ίδια στιγμή και καθώς η Κίνα εγκαταλείπει την πολιτική των μηδενικών κρουσμάτων, οι περισσότερες αναλύσεις κάνουν λόγο για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης με δεδομένο ότι και η Ευρώπη φαίνεται ότι έστω και …σύριζα θα γλιτώσει την ύφεση με βάση τα τελευταία στοιχεία.
Μεγαλύτερη ζήτηση όχι όμως και μεγαλύτερη προσφορά για πετρελαιοειδή καθώς οι χώρες του ΟΠΕΚ+ δεν φαίνονται διατεθειμένες να αυξήσουν την παραγωγή, γεγονός που συμπληρώνει την συνταγή των …αναμενόμενων αυξήσεων.
Η διεθνής τιμή του πετρελαίου βρέθηκε στις 4 Ιανουαρίου στα 77$/βαρέλι που είναι η δεύτερη χαμηλότερη τιμή τους τελευταίους 12 μήνες.
Στις 23 Ιανουαρίου είχε πιάσει τα 88$ και τις τελευταίες 3 ημέρες κινείται στην περιοχή των 87$.
Εφόσον πάντως οι εκτιμήσεις των ανθρώπων της αγοράς δεν διαψευσθούν τότε ενδεχομένως η κυβέρνηση στο προεκλογικό πακέτο παρεμβάσεων που σχεδιάζει , να πρέπει να εντάξει και κάποια ενίσχυση για τα καύσιμα.
Κοινώς, το Πάσχα στο χωριό με fuel pass δεν μπορεί να αποκλειστεί.
Όσο για το πετρέλαιο θέρμανσης από την αρχή του έτους – και μετά την απόσυρση της έκπτωσης από τα διυλιστήρια και τη μείωση της κρατικής επιδότησης – έχει αυξηθεί κατά 16 λεπτά , στα 1,30€/λίτρο.
Η συντριπτική πλειοψηφία εκμεταλλεύθηκε τις ιδανικές συνθήκες που είχαν δημιουργηθεί τον Δεκέμβριο και γέμισαν τις αποθήκες σε πολύ ικανοποιητικές τιμές.
«Πλέον δεν κινείται τίποτε» λένε οι βενζινοπώλες.
Και οι λίγοι που αγοράζουν , το κάνουν σε πολύ μικρές ποσότητες 100 λίτρων ίσα ίσα για να περνάνε κάποιο διήμερο τριήμερο περισσότερου κρύου.
Πηγή: skai.gr