Το ψηφιακό κανάλι αγορών επιλέγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές για τις αγορές τους. Οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε έναν μόλις χρόνο: από 58% το 2021, το ποσοστό των Ελλήνων που έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά τους τελευταίους τρεις μήνες έφτασε στο 68% το 2022.
Σε 68% από 58% το 2021 αυξήθηκε το 2022 το ποσοστό των Ελλήνων που κάνουν online τις αγορές τουςΟι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το 2022 το 75% των ατόμων, ηλικίας 16 έως 74 ετών στην Ε.Ε., είχε αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση από το Διαδίκτυο. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, που δημοσιεύθηκαν χθες, οι πιο φανατικοί e-shoppers στην Ευρώπη είναι οι Ολλανδοί, όπου το 2022 το 92% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε ηλεκτρονικές αγορές. Ακολουθεί η Δανία με 90% και η Ιρλανδία με 89%. Στον αντίποδα, μακριά από το e-shopping βρίσκονται ακόμη αγορές όπως αυτή της Βουλγαρίας, όπου ποσοστό λιγότερο από το 50% των χρηστών του Διαδικτύου κάνει online αγορές (49%).
Μεταξύ 2012 και 2022, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι χώρες που είδαν τις online αγορές να εκτοξεύονται είναι η Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), η Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), η Τσεχία και η Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες).
Τι αγοράζουν
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ ήταν και το 2022 οι πιο δημοφιλείς ηλεκτρονικές αγορές για τους Ευρωπαίους, με το 42% των online αγοραστών να κάνει μια αντίστοιχη αγορά το περασμένο έτος. Η δεύτερη πιο δυναμική κατηγορία για το e-shopping στην Ευρώπη είναι οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%).
Ακολουθούν τα καλλυντικά και τα προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), τα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες, και τα αθλητικά είδη – εκτός αθλητικών ενδυμάτων – με 14% η κάθε κατηγορία).
Συνεργατική οικονομία
Το 2022, μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου στην Ε.Ε., το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα. Επίσης, το 6% νοίκιαζε καταλύματα online μέσα από υπηρεσίες τύπου Airbnb, το 1% χρησιμοποιούσε υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.
Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα
Πηγή: sepe.gr