Ο κ. Θεοδωράτος μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα επιβεβαίωσε ότι η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων έχει να κάνει με την πράσινη μετάβαση εξηγώντας ότι για το νέο καύσιμο η διαφορά της τιμής είναι περίπου 40% και «θα εφαρμοστεί μια ρήτρα καυσίμου, η οποία είναι θεσμοθετημένη και από το Υπουργείο Ναυτιλίας».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωράτος: «Έχει ξεκινήσει από πέρυσι, από τη 1η Ιανουαρίου του 24 η εφαρμογή των νέων κανονισμών. Από 1η Ιανουαρίου του 24 εφαρμόστηκαν νέοι κανονισμοί στις γραμμές της Ελλάδος, της Ιταλίας και στις γραμμές της Κρήτης που έχει να κάνει με την απανθρακοποίηση, επιβάλλοντας ένα τέλος για τον άνθρακα το οποίο εκπέμπουν τα πλοία. Τι εννοούμε με τον άνθρακα που εκπέμπουν τα πλοία. Κάθε ένας τόνος πετρέλαιο που καταναλώνει ένα πλοίο εκπέμπει τρείς τόνους άνθρακα και αυτή οι τρεις τόνοι άνθρακα έχουν μια επιβάρυνση περίπου 70 ευρώ ο τόνος. Πέρυσι, στις γραμμές της Αδριατικής αυτό ήταν το 40% που έπρεπε να πληρωθεί. Φέτος ανεβαίνει στο 70%. Επιπλέον, φέτος από 1η Ιανουαρίου του 25 εφαρμόζεται σε όλα τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο ένας νέος περιβαλλοντικός κανονισμός, ο οποίος πρέπει να αλλάξει το καύσιμο που καταναλώνουν τα πλοία. Η αύξηση του νέου καυσίμου, η διαφορά της τιμής είναι περίπου 40%. Για να μπορέσουμε να δούμε ακριβώς τι είναι αυτό που θα περάσει στον καταναλωτή στο εισιτήριο, θα εφαρμοστεί μια ρήτρα καυσίμου, η οποία είναι θεσμοθετημένη και από το Υπουργείο Ναυτιλίας και έχει περάσει και από την από τη ματιά της Επιτροπής Ανταγωνισμού και την έχει αποδεχθεί σε παλαιότερες αποφάσεις της, όπου αυτό θα επιφέρει μια αύξηση περίπου από 12 έως 15% ανάλογα τη γραμμή. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά τα μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας. Αφορά τα μεγάλα φέρι, αυτά που ταξιδεύουν στις γραμμές της Κρήτης, των Κυκλάδων, του Βορείου Αιγαίου και της Δωδεκανήσου και σαφώς και της Αδριατικής».
Τι επηρεάζει το κόστος του εισιτηρίου και οι επιπτώσεις στον τουρισμό
Στην συνέχεια ο κ. Θεοδωράτος κλήθηκε να απαντήσει στην ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία που θα επιφέρει αυτή η αύξηση στα ταξίδια για την μέση ελληνική οικογένεια τονίζοντας: «Το ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι ακριβό γιατί είναι πολύ ακριβό το λειτουργικό κόστος των πλοίων. Δεν είναι μόνο το καύσιμο το οποίο εκτός από τα περιβαλλοντικά τέλη τα οποία μπαίνουν και η τιμή του καυσίμου ανεβαίνει, έχει ανέβει πολύ και το μισθολογικό κόστος, έχουν ανέβει πολύ και τα έξοδα επισκευής και συντήρησης των πλοίων».
Όσον αφορά το αν η αύξηση αυτή θα επηρεάσει τον τουρισμό, ο κ. Θεοδωράτος τόνισε: «θα πρέπει να δούμε ποια είναι η συμμετοχή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου στο τουριστικό πακέτο, η οποία δεν είναι τόσο μεγάλη σε σχέση με το υπόλοιπο κόστος».
Όσο αφορά τους νησιώτες και το τι προβλέπεται για αυτούς, σημείωσε πως «υπάρχει το μεταφορικό ισοδύναμο, το οποίο, μια από τις προτάσεις του Συνδέσμου είναι προς την ελληνική πολιτεία να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Επιπλέον, ένα άλλο μέτρο που προτείνουμε να εφαρμοστεί είναι να επιδοτηθεί η διαφορά του κόστους του νέου καυσίμου, όχι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, σε καμία περίπτωση. Κατευθείαν στις εταιρείες εμπορίας πετρελαίου ούτως ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να αγοράζουν το καινούργιο καύσιμο στη τιμή του παλαιού. Υπάρχει μία συζήτηση στο Υπουργείο σε πολύ σωστή κατεύθυνση και νομίζω ότι πάμε στο να βρεθούν κάποιες λύσεις» συμπλήρωσε ο κ. Θεοδωράτος.