Ο Γιάννης Ξιφαράς, γενικός γραμματέας Μεταφορών, έβγαλε ειδήσεις για τον ΚΟΚ καθώς και τις αλλαγές που έρχονται στα ταξί, τα φορτηγά και τις εταιρείες οδικής ασφάλειας.
Μιλώντας στον 9.89 Alpha Radio και τον Σωτήρη Μπέσκο, με αφορμή τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον τίτλο: «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών» που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, είπε ότι με τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου επιλύονται εργασιακά θέματα στον τομέα των Μεταφορών, κυρίως για τους εργαζομένους στις σταθερές συγκοινωνίες, με διάφορα επιδόματα που γίνονται πλέον «νόμιμα».
Επίσης, ο κ. Ξιφαράς αναφέρθηκε στα ταξί για τα οποία προβλέπεται η άδεια επταθέσιων ή και εννιαθέσιων οχημάτων «όπως γίνεται και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης». «Αυξάνεται η ζήτηση στα ταξί και για μεγαλύτερο μέρος του χρόνου λόγω τουρισμού», εξήγησε ο γενικός γραμματέας.
Μεταβιβάσεις και νέες άδειες στα φορτηγά
Επιπλέον, διευκρίνισε ότι η μεταβίβαση φορτηγού θα επιτρέπεται πλέον μόνο σε οχήματα κατηγορίας Euro 4 ενώ για νέες άδειες θα απαιτείται Euro 6d. «Στόχος είναι ο σταδιακός εκσυγχρονισμός του στόλου», τόνισε.
Παράλληλα, άφησε να εννοηθεί ότι στο Υπουργείο Μεταφορών εξετάζεται και η επιδοματική πολιτική για τους οδηγούς η οποία «και θα αποδώσει και θα είναι εφικτή να γίνει σύμφωνα με τα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας». «Κάνουμε το πρώτο βήμα και το επόμενο βήμα είναι να δώσουμε επιδοτήσεις για φορτηγά με νέες τεχνολογίες», σημείωσε ο κ. Ξιφαράς.
Ο νέος ΚΟΚ
Το νέο νομοσχέδιο φέρνει μια ακόμη αλλαγή καθώς για οι ιατρικές εξετάσεις των διπλωμάτων θα γίνονται και από νοσοκομεία, σε περιοχές της χώρας όπου δεν είναι εφικτό να γίνει αυτό από ιδιώτες γιατρούς, όπως για παράδειγμα είναι τα νησιά.
Ο κ. Ξιφαράς τόνισε ότι προχωρά και η διεύρυνση του πεδίου των επιθεωρητών της θεωρητικής εκπαίδευσης. «Με το νέο νόμο δημιουργείται νέα ομάδα δημόσιων επιθεωρητών που θα απαρτίζεται κυρίως από αστυνομικούς, λιμενικούς, Σώματα Ασφαλείας κ.ά», σημείωσε ότι πρόσθεσε ότι δρομολογείται και διεύρυνση και του μητρώου των εξεταστών με υπαλλήλους κατηγορίας ΔΕ, κάτι που δεν επιτρεπόταν μέχρι τώρα.
Επιπλέον, στις διατάξεις του νομοσχεδίου παρέχονται διευκρινίσεις για τα διπλώματα οδήγησης που έχουν εκδοθεί σε άλλες χώρες.
Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών υπογραμμίζει ότι πρέπει να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο για τους παραβάτες του ΚΟΚ. «Για αυτούς που οδηγούν χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία να αντιληφθούν τους κινδύνους που δημιουργούν στο δρόμο, πρέπει να υπάρχουν βαριές ποινές», είπε αναφερόμενος στη διάταξη που προβλέπει αφαίρεση διπλώματος για πέντε έτη σε όσους πιάνονται υπότροποι να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, να κάνουν κόντρες και να περνάνε με «κόκκινο».
Οδική ασφάλειαΓια την οδική ασφάλεια, προβλέπονται πρόστιμα στις εταιρείες οδικής βοήθειας έως 1.500 ευρώ ανά καταγγελία, εφόσον καθυστερούν να παρέχουν υπηρεσίες στους οδηγούς των οχημάτων. «Είναι ζήτημα ουσίας για την οδική ασφάλεια αλλά και θέμα κυκλοφοριακό» αναφέρει ο κ. Ξιφαράς.
Αποκάλυψε δε, ότι μετά τις εκλογές θα έρθει νέο νομοσχέδιο που θα αφορά γενικά στο «λίφτινγκ» του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Το νέο νομοσχέδιοΣύμφωνα με το Υπουργείο, με τις διατάξεις του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, επιδιώκεται η ενιαία και ταχεία ρύθμιση διαφόρων οργανωτικών, λειτουργικών, εργασιακών και οικονομικών ζητημάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η αποσαφήνιση ζητημάτων σχετικών με τις επιβατικές μεταφορές, τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, τον τεχνικό έλεγχο, τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων, τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών, καθώς και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Πηγή: dikaiologitika.gr