Κριτική στη λογική και εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου ασκεί μέσα από δήλωση του ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.
Όπως αναφέρει:
“Απέναντι στην ανάγκη των Κρητικών και συνολικά του λαού για φτηνές, απρόσκοπτες, σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, 365 μέρες το χρόνο, καθώς και για κρατική επιδότηση των ίδιων των βιοπαλαιστών αγροτοκτηνοτρόφων για την κάλυψη του κόστους θαλάσσιων μεταφορών των προϊόντων τους, η κυβέρνηση «απαντά» με επιπλέον προκλητικά προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Ποιος στην πραγματικότητα ωφελείται από το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο», που όλοι επικαλούνται και το αναμένουν ως «μάνα εξ’ ουρανού» και ποια, η πραγματική διέξοδος για τα φτωχά λαϊκά στρώματα ;
Το μεταφορικά ισοδύναμο είναι, μία ακόμα μορφή έμμεσης επιδότησης των εφοπλιστών, των μεγαλεμπόρων και μεγαλοεξαγωγέων. Εκφρασμένο σε χρήμα πάει στα χέρια ναυτιλιακών εταιριών, οι οποίες ανά πάσα στιγμή μπορούν να αυξήσουν (δεν τους εμποδίζει κανείς) την τιμή των εισιτηρίων για τα ναύλα επιβατών και εμπορευμάτων πάνω από το ποσό της επιστροφής, τη συχνότητα και τη διάρκεια των δρομολογίων των καραβιών στο δίκτυο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Αυτή είναι η πραγματικότητα και ο στόχος. Πως όμως και διαφεύγει αυτή η τόσο σημαντική αυτή λεπτομέρεια και όχι μόνο, απ’ όλους εκείνους που εμφανίζονται υπέρμαχοι του λεγόμενου Μεταφορικού Ισοδύναμου;
Το «μεταφορικό ισοδύναμο» αποτελεί στην ουσία αέρα κοπανιστό για το λαό, την ώρα μάλιστα που με άλλους αντεργατικούς – αντιαγροτικούς – αντιλαϊκούς νόμους χτυπιούνται δικαιώματα και ανάγκες, αδειάζουν οι τσέπες, γονατίζουν το λαό. Πραγματικά το «μεταφορικό ισοδύναμο» είναι «μια τρύπα στο νερό» για τον δικαιούχο.
Για τους βιοπαλαιστές αγρότες, αυτό το μεταφορικό κόστος προστίθεται στα τόσα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως οι πολύ χαμηλές τιμές παραγωγού, το υψηλό κόστος παραγωγής, η καταστροφή του φυτικού και ζωικού κεφαλαίου από πλημμύρες, των υψηλών εισφορών στον ΕΛΓΑ, κ.ά., της φοροληστείας και των χαρατσιών.
Οι αγρότες της Κρήτης δεν πρέπει να «τσιμπήσουν» στα όσα υποκριτικά λένε κυβερνητικοί, αντιπολιτευόμενοι και αυτοδιοικητικοί παράγοντες για την εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου» στην Κρήτη. Είναι όλοι αυτοί που στήριξαν χρόνια τώρα, όλες τις αντιαγροτικές πολιτικές και τους έχουν καταδικάσει στη φτώχεια και στο ξεκλήρισμα.
Το ΚΚΕ καλεί εργατοϋπάλληλους, αυτοαπασχολούμενους, τη μικρομεσαία αγροτιά της Κρήτης να απαντήσουν στην αντιλαϊκή πολιτική και στον εμπαιγμό ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΑΛ/ΠΑΣΟΚ για το «μεταφορικό ψευτο-ισοδύναμο» δυναμώνοντας την πάλη του, και διεκδικώντας :
Δραστική μείωση των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%, δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, στρατευμένους, ΑμεΑ. Ικανοποιητική κλαδική Σύμβαση Εργασίας για τους ναυτεργάτες. Δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων, ακτοπλοϊκή σύνδεση 365 μέρες το χρόνο. Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, που έχει κατακτηθεί εδώ και 30 χρόνια. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και όλων των χαρατσιών, απαγόρευση των κατασχέσεων και των πλειστηριασμών για την εργατική – λαϊκή οικογένεια. Κρατική επιδότηση παραγωγού για την κάλυψη του κόστους ακτοπλοϊκής μεταφοράς των προϊόντων τους.
Για τους μικρομεσαίους αγρότες μας : Κρατική επιδότηση των ίδιων των παραγωγών για την κάλυψη του κόστους θαλάσσιων μεταφορών των προϊόντων τους. Επιπλέον : Κατώτατες εγγυημένες τιμές στα αγροτικά προϊόντα, μείωση του κόστους παραγωγής με αφορολόγητο πετρέλαιο, φτηνό αγροτικό ρεύμα, κατάργηση του ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια, αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ για το σύνολο των ζημιών από όλες τις αιτίες, αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος, κατάργηση του ασφαλιστικών ρυθμίσεων – αξιοπρεπείς αγροτικές συντάξεις, λύσεις προς όφελος των αγροτοκτηνοτρόφων και των μικροϊδιοκτητών γης στο ζήτημα των δασικών χαρτών. Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας (νοσοκομεία, Κ.Υ., αγροτικά ιατρεία) και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των αγροτοκτηνοτρόφων και συνταξιούχων. Άμεσο διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία της υπαίθρου, για την κάλυψη των μεγάλων κενών που συνεχίζουν να υπάρχουν”