Ο Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της Housemarket AE (IKEA Franchisee για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία) από το 2008, Αντώνης Παπαχρίστου, μίλησε για το τι αναζητά σε έναν υποψήφιο εργαζόμενο.
Ο Αντώνης Παπαχρίστου προέρχεται από τη θέση του Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού στη UCB Pharma ΑΕ. Διαθέτει σημαντική εμπειρία στον χώρο του Ανθρώπινου Δυναμικού σε σχετικές θέσεις στις εταιρείες Fiat Auto Hellas, Eurolease, Tefin, Unitbank, British Providence και Inchape Insurance του ομίλου Inchape Holdings Hellas SA ενώ στο παρελθόν διετέλεσε Operations Manager στον Όμιλο Πουλιάδης.
Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη δεξιότητα που πάντα ψάχνετε σε έναν υποψήφιο;
Αν θα έπρεπε να διαλέξω τη μια σημαντικότερη δεξιότητα, θα έλεγα πως αυτή είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη. Η εταιρία μας δραστηριοποιείται στο λιανεμπόριο και άρα η εξυπηρέτηση του πελάτη βρίσκεται εκ των πραγμάτων στο επίκεντρο. Πέραν τούτου όμως είναι μια δεξιότητα που αναζητούμε σε όλους τους υποψηφίους, ανεξαρτήτως θέσης ή τμήματος. Και αυτό γιατί η σωστή και ενδεδειγμένη εξυπηρέτηση δεν είναι μια δεξιότητα που αναζητούμε μόνο στους πωλητές μας. Είναι μια διαδικασία και μια στάση που θέλουμε να διέπει όλες τις πτυχές της επιχείρησής μας.
Αν θα έπρεπε να διαλέξω τη μια σημαντικότερη δεξιότητα, θα έλεγα πως αυτή είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη
Ποιες είναι οι 3 πιο σημαντικές δεξιότητες που θα έπρεπε να έχει ένας εργαζόμενος στην εταιρεία σας;
Οι δεξιότητες που αναζητούμε στις συνεντεύξεις που κάνουμε με υποψηφίους πηγάζουν κατά κύριο λόγο από τις αξίες που στηρίζουν την μοναδική κουλτούρα της Εταιρίας μας. Τρεις από τις πιο σημαντικές αξίες μας είναι η Απλότητα, η Συλλογικότητα και η Ηγεσία με προσωπικό παραδειγματισμό. Ειδικά το τελευταίο είναι κάτι το οποίο επιζητούμε στους ανθρώπους μας που έχουν αναλάβει θέση προϊσταμένου, καθώς όπως έλεγε χαρακτηριστικά και ο ιδρυτής της ΙΚΕΑ , Ingvar Kamprad, «Καμία μέθοδος δεν είναι πιο αποτελεσματική από το καλό παράδειγμα»!
Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι υποψήφιοι;
Στις μέρες μας με την πληθώρα των πληροφοριών που κυκλοφορούν στο internet, οι υποψήφιοι έρχονται καλά «διαβασμένοι» στις συνεντεύξεις, θεωρώντας πως γνωρίζουν a priori τις ενδεδειγμένες απαντήσεις για κάθε πιθανή ερώτηση. Η αλήθεια είναι όμως πως με αυτόν τον τρόπο παρουσιάζουν έναν διαφορετικό εαυτό από τον πραγματικό, στερούνται αυθεντικότητας και ειλικρινών απαντήσεων και αυτό το αντιλαμβάνεται ο συνεντευκτής.
Τι ψάχνετε σε ένα βιογραφικό; Και πως το αξιολογείτε;
Το βιογραφικό είναι η πρώτη επαφή μας με τον υποψήφιο. Ένα ενημερωμένο, καλογραμμένο βιογραφικό σίγουρα τραβάει αρχικά τις εντυπώσεις. Αρχικά ελέγχουμε εάν βάσει του βιογραφικού ο υποψήφιος καλύπτει τα ελάχιστα απαιτούμενα κριτήρια που αφορούν τη θέση για την οποία έχει αιτηθεί. Στη συνέχεια πέραν της τυπικής εκπαίδευσης και της προϋπηρεσίας που απεικονίζεται στο βιογραφικό, ένας υποψήφιος θα αξιολογηθεί θετικά εφόσον έχει ασχοληθεί και με άλλες δραστηριότητες όπως εθελοντισμό, εφόσον έχει παρακολουθήσει από προσωπικό ζήλο και ενδιαφέρον διάφορα σεμινάρια αυτοβελτίωσης, εάν έχει αποκτήσει οποιαδήποτε επαγγελματική εμπειρία σε νεαρή σχετικά ηλικία κλπ.
Έχετε συγκεκριμένους τρόπους με τους οποίους παρακινείτε την ομάδα σας; Μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραδείγματα;
Η αλήθεια είναι πως μας ενδιαφέρει πολύ η παρακίνηση και δέσμευση των εργαζομένων μας για αυτό και πραγματοποιούνται πολλές δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. Ενδεικτικά θα αναφερθώ σε κάποιες από αυτές.
Η ανοιχτή και αμφίδρομη επικοινωνία με τους ανθρώπους μας για παράδειγμα θεωρώ πως είναι ένας σημαντικός παράγοντας παρακίνησής τους. Οι εργαζόμενοί μας ενημερώνονται άμεσα και τακτικά για την πορεία της εταιρίας. Αισθάνονται συμμέτοχοι στα αποτελέσματα είτε θετικά είτε αρνητικά και γνωρίζουν πως με τη δική τους θέληση και προσπάθειες μπορούμε να επιτύχουμε τα προσδοκώμενα. Επίσης όλοι οι εργαζόμενοι ανεξαρτήτως ιεραρχικού επιπέδου εργάζονται σε open space, πράγμα το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε όλους να επικοινωνούν με όλους με μεγάλη ευκολία, χωρίς κλειστές πόρτες και αποστειρωμένα γραφεία.
Επίσης δίνουμε μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρώπων μας. Κάθε θέση έχει συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλάνο αλλά και πέραν αυτού δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχει όποιος εργαζόμενος το επιθυμεί σε ανοιχτά σεμινάρια γενικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον όλες οι θέσεις που ανοίγουν κατά καιρούς στην ΙΚΕΑ αλλά και στον Όμιλο FOURLIS προκηρύσσονται αρχικά στους ίδιους τους εργαζομένους και μόνο εφόσον δε βρεθεί κατάλληλος εσωτερικός υποψήφιος προχωρούμε σε δημοσίευση εξωτερικής αγγελίας.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε στους υποψήφιους; Μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραδείγματα του τι πρέπει να κάνει κανείς για να πάρει την δουλειά που θέλει;
Δεν υπάρχουν χρυσές συνταγές. Σίγουρα είναι σημαντικό ο υποψήφιος να αγαπά το brand μας καθώς αυτό προμηνύει πως θα ενσωματωθεί πολύ πιο εύκολα στην κουλτούρα μας και θα είναι γνήσιος πρεσβευτής των Αξιών μας. Ίσως θα βοηθούσε πριν έρθει κάποιος στη συνέντευξη να κάνει μια μικρή έρευνα για την ιστορία και τις αξίες της ΙΚΕΑ. Αυτό πιστεύω πως θα τον βοηθήσει καθώς θα γνωρίζει εάν θέλει πραγματικά να δουλέψει μαζί μας ή όχι. Άλλωστε η επιλογή είναι διπλής κατεύθυνσης. Εμείς επιλέγουμε τον κατάλληλο υποψήφιο αλλά και οι υποψήφιοι επιλέγουν τον ιδανικό για αυτούς εργοδότη.
Πηγή: http://www.epixeiro.gr