Η θεαματική ώθηση που έδωσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορωνοϊού θα συνεχιστεί σύμφωνα με τους αναλυτές.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών της UBS, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί περισσότερο από 10% ετησίως τα επόμενα 10 χρόνια, διεκδικώντας ένα ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων από τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές που βασίζονται μόνο σε φυσικά καταστήματα.
Εφέτος τα παγκόσμια έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, ποσό που αντιστοιχεί σχεδόν στο 20% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.
Μάλιστα, αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερο από 7 τρις έως το 2025, σύμφωνα με το eMarketer.
Σε άνοδο το m-commerce
Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις συναλλαγές πραγματοποιούνται μέσω κινητών τηλεφώνων και εφαρμογών, (πρόκειται για το λεγόμενο m-commerce). Το μερίδιο του αναμένεται να αυξηθεί λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης των smartphone και από το γεγονός ότι οι millennials χρησιμοποιούν κυρίως αυτό το κανάλι.
Στην Κίνα μία στις δύο αγορές γίνονται ηλεκτρονικά
Η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε εντυπωσιακά σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές μετά τα περιοριστικά μέτρα για να αντιμετωπιστεί η πανδημία, ωστόσο σε Κίνα και ΗΠΑ ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Αυτή τη στιγμή το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχείται από δύο αγορές (Κίνα και ΗΠΑ), και δύο εταιρείες (Alibaba, Amazon).
Για παράδειγμα στην Κίνα, με την αξία του e-commerce στα 2,2 τρις δολάρια ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης των online πωλήσεων αυξήθηκε από 34% το 2019 σε 47% το 2021 και αναμένεται να ξεπεράσει το 50% το 2022 και το 57% το 2025, με βάση τα στοιχεία του eMarketer.
Αντίστοιχα στις ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει φτάσει στο 15% το 2021 από το 11% που ήταν το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας.
Εκτός από την Κίνα και τις ΗΠΑ, στις κορυφαίες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου συμπεριλαμβάνονται το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νότια Κορέα, ενώ υστερούν η Ιταλία, η Ελβετία και η Βραζιλία.