Οφέλη από την πανδημία του COVID-19 αποκομίζει η παγκόσμια αγορά tablets, με τις πωλήσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020 να «χτυπούν» ρεκόρ εξαετίας. Η ζήτηση για φορητές συσκευές, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, έδωσε ώθηση στις πωλήσεις, οι οποίες αυξήθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα κατά 17%, που αποτελεί το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης τα τελευταία έξι χρόνια.
Σε απόλυτους αριθμούς, στην παγκόσμια αγορά διατέθηκαν στη διάρκεια του τριμήνου 43,3 εκατ. συσκευές έναντι 36,9 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα. Παρά τις έντονες δυσκολίες, που σχετίζονται με την πανδημία και τον αντίκτυπό της στην παγκόσμια οικονομία, καταναλωτές και οι εταιρικοί πελάτες κατέφυγαν στην αγορά ενός tablet, για να υποστηρίξουν τις ανάγκες εργασίας και μάθησης από το σπίτι. Στην αύξηση των πωλήσεων tablets συνέβαλε τα μέγιστα το γεγονός ότι η αλυσίδα εφοδιασμού ανέκαμψε -σχεδόν πλήρως- μέχρι τον Απρίλιο / Μάιο. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Strategy Analytics, η ζήτηση από το “back to school” θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω την αγορά tablets το Φθινόπωρο. Με αυτά τα δεδομάν, οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις tablet θα μπορούσαν να δουν μια παρατεταμένη άνοδο, λόγω των χαμηλότερων τιμών πώλησης, υπό την προϋπόθεση ότι θα διατηρηθούν έστω μερικώς οι συνθήκες της εξ αποστάσεως εργασίας και μάθησης.
«Καθώς ο COVID-19 εξακολουθεί να είναι ανεξέλεγκτος σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές ανά τον κόσμο εκτιμούμε ότι η τηλεργασία και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα συνεχιστεί. Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι ασφαλές να πούμε ότι η αύξηση της ζήτησης θα έχει πιο μακροπρόθεσμα χαρακτηριστικά» αναφέρουν οι αναλυτές.
Πλεονεκτήματα
Ένας από τους λόγους της αύξησης των πωλήσεων είναι ότι τα tablets έχουν εξελιχθεί μια απλή υπολογιστική συσκευή σε ένα πιο σύνθετο εργαλείο, ικανό να εκτελέσει πολλαπλές εργασίες, γεγονός που διευρύνει τις επιλογές που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές και οι εμπορικοί πελάτες κατά την αναβάθμιση ή την αγορά νέων συσκευών.
Όπως σχολιάζει η εταιρεία, τα νέα προϊόντα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία των tablets στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου του τρέχοντος έτους. Τα νεότερα μοντέλα iPad Pro της Apple είχαν μια πολύ καλή πορεία, καθώς οι καταναλωτές χρειάζονταν συσκευές με πληκτρολόγια για να εργαστούν από το σπίτι. Επίσης, οι νέες συσκευές της Microsoft, Surface Pro, Surface Book και Surface Go, της έδωσαν ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του τμήματος Windows Detachable, οι οποίοι επικεντρώθηκαν περισσότερο στην ενημέρωση των φορητών υπολογιστών τους κατά τη διάρκεια της εμπορικής ανανέωσης. Η Amazon κυκλοφόρησε την επόμενη γενιά Fire HD 8 στα μέσα του τριμήνου με μεγάλη επιτυχία.
Οι κατασκευαστές
Σε επίπεδο κατασκευαστών η Apple βρέθηκε στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablets, με τη Samsung να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, τη Huawei να βρίσκεται στην τρίτη, τη Lenovo να ακολουθεί και την Amazon να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών.
Πηγή: sepe.gr