Από το 2023 και μετά τοποθετεί την πλήρη ανάκαμψη της τουριστικής αγοράς η πλειοψηφία των μελών του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) σύμφωνα με έρευνα της MRB που παρουσιάστηκε στο χθεσινό συνέδριο του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece αφιερωμένο στην επικοινωνία του τουρισμού στην νέα μετά-covid εποχή.
Τα μέλη του ΣΕΤΕ κατ’ εξοχήν αρμόδιοι να εκτιμήσουν την κατάσταση της αγοράς και τις επιπτώσεις που έχει υποστεί από την πανδημία του κορονοϊού εμφανίζονται σχετικά απαισιόδοξοι για τον ρυθμό ανάκαμψης την επομενη ημέρα του ελληνικού και διεθνούς τουρισμού και εκτιμούν ότι χρειάζεται χρόνος για να καλυφθεί το κενό.
Αναλυτικότερα λοιπόν το 60% των συμμετεχόντων στην έρευνα εκτιμά ότι η αγορά θα ανακάμψει πλήρως μετά το 2023 ενώ το 32% είναι πιο αισιόδοξο και βλέπει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί από το 2022.
Επιπλέον για το 2021 το 55% των ερωτώμενων εκτιμούν ότι ο τζίρος της αγοράς θα αυξηθεί σε σύγκριση με το 2020 και θα ξεπεράσει το 50% του 2019 αλλά δεν θα προσεγγίσει αυτά τα επίπεδα ενώ το 33% πιστεύει ότι ο τζίρος του 2021 θα είναι κάτω από το 50% του 2019.
Ο πρόεδρος της MRB Γιώργος Μαύρος παρουσιάζοντας την έρευνα απέδωσε πάντως τα συγκεκριμένα ευρήματα περισσότερο στο φόβο παρά στην πραγματική γνώση της κατάστασης και πρότεινε την περαιτέρω μελέτη της σημερινής πραγματικότητας με τη συνδρομή ειδικών προκειμένου να βοηθηθεί ο κλάδος.
Ενδιαφέρον έχουν και οι απόψεις των μελών του ΣΕΤΕ για την επικοινωνιακή στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα μας ως τουριστικός προορισμός. Μεταξύ άλλων θεωρούν ότι η προβολή των προορισμών υπολείπεται της προβολής της χώρας, ότι πρέπει να αποφεύγεται η εργαλειοποίησης της προβολής της χώρας και των προορισμών, ότι απαιτείται περαιτέρω προβολή και αξιοποίηση των ελληνικών προϊόντων διατροφής και γαστρονομίας. Επίσης εκτιμούν ότι η πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί asset και πρέπει να ενταχθεί στο Interactive Experience που προσφέρει η χώρα.
Τα μέλη του ΣΕΤΕ επισημαίνουν ακόμη ότι η επικοινωνία της χώρας και των προορισμών πρέπει να αποκτήσουν κοινή branding πλατφόρμα χωρίς όμως να μειώνεται η προσωπικότητα του κάθε προορισμού.
Η έρευνα μεταξύ των μελών του ΣΕΤΕ ανέδειξε ακόμη ότι «δομικοί λίθοι» για μία επιτυχημένη καμπάνια της χώρας και των επιμέρους προορισμών είναι οι: αυθεντικότητα, ανθρωπιά, μαγεία, κουλτούρα και δυναμισμός.
Τα μέλη του ΣΕΤΕ εκτιμούν ακόμη ότι προϋπόθεση για μια επιτυχημένη τουριστική ανάπτυξη της χώρας στη νέα μετά covid 19 εποχή είναι η βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών.
Τέλος συντριπτική πλειοψηφία των ερωτώμενων (88%) αναγνώρισε ως σημαντική την παρουσία της Marketing Greece, που διευθύνει η κα. Ιωάννα Δρέττα.
Ανοίγοντας το συνέδριο ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος εκτίμησε ότι και το 2021 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό, καθώς οι προκλήσεις θα είναι πολύ περισσότερες. Ο ομιλητής υπογράμμισε όμως ότι μελετώντας την μέχρι τώρα εμπειρία θα πρέπει να «βάλουμε τις σωστές βάσεις για το μέλλον» και ζήτησε την συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην προβολή της χώρας. Για τον ΣΕΤΕ τόνισε η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι στρατηγική επιλογή και υπογράμμισε ότι η επικοινωνία της χώρας ως προορισμού θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πορεία του τουρισμού τα επόμενα χρόνια.
Ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης από την πλευρά του μίλησε για «επιτυχημένο άνοιγμα» του τουρισμού το 2020 και ζήτησε και αυτός τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την χάραξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής στον ελληνικό τουρισμό.
Τέλος ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης, εκτίμησε ότι η σεζόν για το 2021 θα ξεκινήσει περίπου τον Απρίλιο και ανακοίνωσε ότι ο ΕΟΤ εκπονεί στρατηγικό σχέδιο για την επόμενη τριετία που σύντομα θα δοθεί στη δημοσιότητα.
Πηγή: Euro2day.gr