Σε τραγική κατάσταση βρίσκεται ο ξενοδοχειακός κλάδος μετά την επέλαση του κορωνοϊού, ο οποίος έχει οδηγήσει σε αναστολή της λειτουργίας όλων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Οι χιλιάδες ξενοδοχοϋπάλληλοι του Νομού Ηρακλείου, αλλά και της Κρήτης, βρίσκονται σε «αναμμένα κάρβουνα», καθώς τέτοια περίοδο θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει την εργασία τους στα ξενοδοχεία.
Με τις κρατήσεις όμως να είναι μηδενικές και την περίοδο κατά την οποία τα ξενοδοχεία θα παραμείνουν κλειστά άγνωστη, οι ξενοδοχοϋπαλληλοι και γενικά οι εργαζόμενοι στον Τουρισμό, βλέπουν πως το εργασιακό τους μέλλον διαγράφεται δυσοίωνο.
Με δεδομενα τα προβλήματα που προέκυψαν από το κλείσιμο της Thomas Cook, οι ξενοδοχοϋπαλληλοι ευελπιστούσαν πως η φετινή τουριστική περίοδος θα ήταν μια χρονιά ανάκαμψης για τους ίδιους.
Στη διάρκεια του χειμώνα, το Ταμείο Ανεργίας, λειτούργησε ευεργετικά για τους ίδιους, ειδικά από τη στιγμή που και η ελαιοκομική περίοδος ήταν η χειρότερη δυνατή.
Και λέμε για την ελαιοκομική περίοδο, καθως -ως γνωστόν – χιλιάδες ξενοδοχοϋπαλληλοι, έχουν και μια ενασχόληση στον πρωτογενή τομέα, εχοντας αγροτική περιουσία, όπως και πολλοί Κρητικοί.
Μέσα σε ολο το αρνητικό κλίμα, «ταφόπλακα» στην ελπίδα που έτρεφαν οι ξενοδοχοϋπάλληλοι μπήκε με τον κορωνοϊό.
Η ανάγκη για τη λήψη μέτρων είναι δεδομένη και επιτακτική. Για αυτό το λόγο Για αυτό το λόγο ο πρόεδρος του Συλλόγου Νίκος Κοκολάκης, απέστειλε υπόμνημα προς την Κυβέρνηση και τα Υπουργεία Τουρισμού και Εργασίας, ζητώντας άμεσα συνάντηση, όπως επισήμανε με ρεπορτάζ του το voucherergasia.gr.
O ίδιος είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: «σαν Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου αντιλαμβανόμενοι και αξιολογώντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μέχρι τώρα από την εξάπλωση του ιού COVID-19 , ζητάμε από την Κυβέρνηση άμεσα μέτρα προστασίας όσο αναφορά την υγεία των εργαζομένων στους χώρους εργασίας, αλλά πρωτίστως μέτρα προστασίας για τις εργοδοτικές αυθαιρεσίες που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες».
«Βεβαίως κατανοούμε πως η εξάπλωση του ιού έχει χτυπήσει τις κρατήσεις στα ξενοδοχεία (εποχιακά) και κατανοούμε επίσης τις ακυρώσεις των σχολικών εκδρομών και γκρουπ στα ξενοδοχεία πόλεως. Μετά όμως από καταγγελίες που φτάνουν από εργαζόμενους στο Σωματείο μας που δυστυχώς τις τελευταίες ημέρες πυκνώνουν όλο και περισσότερο παρατηρούμε ότι οι εργαζόμενοι δέχονται πιέσεις στα εργασιακά τους δικαιώματα (απολύσεις –αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις – επιβολή εκ περιτροπής εργασίας) και τέλος καταθέτουμε τον προβληματισμό μας για την προς αποφυγή μη επαναπρόσληψη των εποχικά εργαζομένων.
Ζητούμε:
Άμεσα συνάντηση με τα συναρμόδια Υπουργεία προκειμένου με νομοθετική ρύθμιση από την Κυβέρνηση να παταχθεί η παραβατικότητα από μερίδα εργοδοτών για την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων μας.
Επαναλαμβάνουμε δε ότι πρέπει να παρθούν έγκαιρα όλα τα αναγκαία προληπτικά μέτρα υγιεινής στους χώρους εργασίας και τέλος ζητάμε τα μέτρα που ενδεχομένως ληφθούν για την διευκόλυνση επιχειρήσεων να συνδυαστούν με μέτρα ενίσχυσης της απασχόλησης», καταλήγει η σχετική επιστολή.
Πλήγμα… πολλαπλό
Η τωρινή κατάσταση είναι χειρότερη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν κρατήσεις.
Πλέον οι αριθμοί έχουν γίνει αρνητικοί. Ο Απρίλιος για τα παραθεριστικά ξενοδοχεία θα είναι από ζημιογόνος εως και πολύ ζημιογόνος, υπογραμμίζει ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου και αντιπρόεδρος του ομίλου Aldemar Αλέξανδρος Αγγελόπουλος και συμπληρώνει ότι το παραθεριστικό σκέλος της βιομηχανίας, θα δει διόρθωση μετά τα τέλη Απριλίου και πάνω σε αυτή την προοπτική «χτίζεται» η τουριστική χρονιά του 2020 – «δεν μπορούμε να περιμένουμε κάτι καλύτερο νωρίτερα».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ταξιδιωτικών Γραφείων της Ελλάδας FedHatta Λύσσανδρος Τσιλίδης, επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι η περίοδος του Πάσχα για τα τουριστικά γραφεία θα είναι αρνητικό. Ο φόβος πλέον κυριαρχεί στις μεταφορές και εισερχόμενος και εξερχόμενος τουρισμός απλά δεν υφίσταται. «Δεν ξέρω αν θα κλάψουμε πολύ ή λίγο. Κάθε 10ήμερο θα δείχνει τα δόντια του», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τσιλίδης. Στην ίδια γραμμή και ο νέος πρόεδρος του Hatta, Νικόλας Κηλαϊδίτης, σημειώνει ότι ο στόχος είναι να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες υπογραμμίζοντας ότι στον τουρισμό το παιχνίδι θα «παιχτεί» την τελευταία στιγμή και στην διαχείριση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.