Παράταση στην εργασία ζητούν ωφελούμενοι της Κοινωφελούς Εργασίας σε δήμους, Περιφέρειες, ΚΚΠΠ, Υπουργεία και άλλους φορείς, τουλάχιστον ως τον Οκτώβριο. Με επιστολή τους προς τους δημάρχους ζητούν παράταση λίγων μηνών, έως ότου η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει εξετάσει το ζήτημα.
Η μη παράταση θα δείξει την έξοδο σε 2.500 εργαζόμενους, σε νευραλγικά πόστα μάλιστα – καθαριότητα, πράσινο, και άλλα – με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ομαλή εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και το επίπεδο σημαντικών υπηρεσιών.
Η EΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΠ2/2022) ΠΡΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ
ΘΕΜΑ: «Παράταση του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας σε Δήμους, Περιφέρειες, ΚΚΠΠ, Υπηρεσίες Υπουργείων και άλλων φορέων (ΔΠ 2/2022), τουλάχιστον μέχρι και τις Αυτοδιοικητικές Εκλογές του 2023».
Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε, μιας και σε λίγες μέρες θα έχουμε το σχηματισμό νέας Κυβέρνησης, με αρμοδιότητες που δεν είχε έως τώρα η Υπηρεσιακή Κυβέρνηση. Αρμοδιότητες όπως το να εγκρίνει και να νομοθετήσει σχετικά με το αίτημα περί ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας με ΔΠ2/2022, έως και τις Αυτοδιοικητικές Εκλογές του 2023.
Η σημαντικότητα του αιτήματος της ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ του Προγράμματός μας, αποδεικνύεται:
· ΚΑΙ από το ότι συμπεριλήφθηκε στο ψήφισμα του Ετήσιου Συνέδριου της ΚΕΔΕ από τις 25/11/2022 «… κρίνεται ως επιτακτική ανάγκη, η έγκαιρη εξεύρεση της απαραίτητης χρηματοδότησης, προκειμένου να διασφαλιστεί… ή η παράταση του ήδη υφιστάμενου προγράμματος, ώστε να μην αποστερηθούν οι Δήμοι το επόμενο κρίσιμο διάστημα που μεσολαβεί ως τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ένα τόσο χρήσιμο «εργαλείο», μέσω του οποίου διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία τους και την παροχή απαραίτητων υπηρεσιών προς τους πολίτες…»(ΣΧΕΤ.1).
· ΚΑΙ από το ότι επανήλθε ως αίτημα προς συζήτηση στο ΔΣ της ΚΕΔΕ στις 10/5/2023 στην πόλη της Άρτας, όπου σύμφωνα με τις δηλώσεις του Προέδρου της ΚΕΔΕ, ειπώθηκε μεταξύ άλλων: «….Κοινωφελής Εργασία. Να το ξεκαθαρίσουμε για τη κοινωφελή εργασία….(αναφέρονται τα πλησίον σύνταξης). Εάν είναι εφικτό, προφανώς θέλουμε τη Κοινωφελή Εργασία. Προφανώς και θέλουμε να παραμείνουν τα άτομα αυτά. Υποθέτω πως τη τελευταία εβδομάδα πριν τις εκλογές κανείς δεν πρόκειται να πάρει μια τέτοια απόφαση. Τουλάχιστον να το θέσουμε ως ζήτημα αμέσως μετά. Ούτως ή άλλως μετά τις εκλογές αρχίζουν και λήγουν πλέον σιγά σιγά οι Κοινωφελείς. Να δούμε πως μπορούμε να κρατήσουμε γιατί σε πάρα πολλούς Δήμους της χώρας (και στους τουριστικούς αλλά όχι μόνο σε αυτούς) τα ζητήματα προκύπτουν το καλοκαίρι που κινείται ο πληθυσμός, έχουμε τουρισμό κλπ. Άρα και σε αυτό η ΚΕΔΕ εφόσον αυτό δεν προσκρούει στο ζήτημα των 12μηνων κλπ (νομίζω πως τελικά στη Κοινωφελή δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα) ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΑΝΕ τους ΔΗΜΟΥΣ ΜΑΣ….» (ΣΧΕΤ.2)
· ΚΑΙ από τα θετικά ψηφίσματα ( ΥΠΕΡ του αιτήματος μας για ΠΑΡΑΤΑΣΗ του Προγράμματος), αρκετών Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων σε ολόκληρη τη Χώρα (ΣΧΕΤ.3 αναφέρονται ενδεικτικά κάποια)
Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ του Προγράμματος, είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος που θα λύσει ΔΙΚΑΙΑ και ΟΡΙΣΤΙΚΑ τα όσα ΚΑΙΡΙΑΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ προβλήματα δημιουργήθηκαν κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα ΚΑΙ στους Δήμους/Περιφέρειες αλλά ΚΑΙ στους Ωφελούμενους του Προγράμματος. Προβλήματα που συνεχίζουν να υφίστανται έως σήμερα ΚΑΙ θα συνεχίσουν καθ όλη τη διάρκεια του Καλοκαιριού, ΕΑΝ δεν δοθεί η ΜΟΝΗ ΔΙΚΑΙΗ και ΟΡΙΣΤΙΚΗ λύση με τη ΠΑΡΑΤΑΣΗ του Προγράμματος.
Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΘΑ ΛΥΣΕΙ ΚΑΙΡΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ όπως είναι:
1. Η ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ των 25.000 Ωφελουμένων της Κοινωφελούς (λόγω υποχρεωτικής θεωρητικής κατάρτισης ή λήξης συμβάσεων), από τις θέσεις εργασίας τους σε ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ( όπως καθαριότητα, πράσινο και τεχνικές υπηρεσίες) που:
· ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ την ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ των ΟΤΑ από μόνιμο προσωπικό, γεγονός που φέρει ΗΔΗ ορατά αποτελέσματα ελλιπούς παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες ΚΑΙ μειωμένης συντήρησης των τοπικών μας κοινωνιών.
· ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ τώρα κατά τη θερινή περίοδο, ΕΥΝΟΕΙ την ΑΥΞΗΣΗ προβλημάτων στους τουριστικούς και μη τουριστικούς Δήμους, λόγω των ζητημάτων που προκύπτουν από την μεγαλύτερη κίνηση του πληθυσμού και του τουρισμού, γεγονός που από μόνο του δυσχεραίνει τους Δήμους να προσφέρουν αδιάλειπτα τις υπηρεσίες τους, ώστε να επιτελέσουν το τόσο κρίσιμο έργο για την ποιότητα ζωής των πολιτών τους και τη εύρυθμη λειτουργία των πόλεών τους.
· σε μια περίοδο ΦΟΡΤΩΜΕΝΗ από αλλεπάλληλες προεκλογικές περιόδους ΑΛΛΑ και από τοπικά αναπτυξιακά έργα με ορίζοντα τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου 2023, ΑΠΟΣΤΕΡΕΙ από τους ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣνα δείξουν τον καλύτερό τους εαυτό, ενόψει των τόσο κρίσιμων για αυτούς αυτοδιοικητικών εκλογών του Οκτωβρίου του 2023.
· ΟΔΗΓΕΙ τους Ωφελούμενους στην ΑΝΕΡΓΙΑ, σε μια περίοδο με αυξημένο κόστος ζωής λόγω πληθωρισμού ΚΑΙ ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΑεπιδοτούμενη ανεργία. Ωφελούμενους που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα με κοινωνικά κριτήρια ΚΑΙ ανήκουν ως επί το πλείστον σε ηλικιακές ομάδες με ΔΥΣΚΟΛΙΑ επανένταξης στην αγορά εργασίας.
2. Η ΜΕΓΑΛΗ εκ του Υπουργείου ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ (και ΧΩΡΙΣ την αναγγελία προθεσμίας ΕΝΤΟΣ της οποία θα γινόταν η ενεργοποίηση των vouchers, παρά τα αναγραφόμενα σε αυτή –ΣΧΕΤ.4 κεφ. 8.2.3)για την ΕΝΑΡΞΗ των διαδικασιών για την υλοποίηση της ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ των Ωφελουμένων, ΠΟΥ τελικά οδήγησε στην:
· ΤΕΡΑΣΤΙΑ δυσκολία συνεννόησης και επικοινωνίας μεταξύ Ωφελούμενων και Παρόχων Κατάρτισης, ΛΟΓΩ έλλειψης ΞΕΚΑΘΑΡΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ.
· δημιουργία τμημάτων ΚΑΙ ενεργοποίηση των vouchers ΑΠΟ του Παρόχους και όχι ΑΠΟ τους Ωφελούμενους.
· δημιουργία τμημάτων ΚΑΙ υπογραφή συμβάσεων σε ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ημερομηνίες ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ κατάρτισης ανα ομάδες Ωφελουμένων.
· ΜΗ εύρεση Παρόχων από αρκετούς Ωφελούμενους ακόμα και σήμερα που τους οδήγησε σε παραίτηση από τη Κατάρτιση,ΠΑΡΑ την «κατάργηση» των Περιφερειακών Ορίων (Περιφέρειες και Περιφερειακές Ενότητες ) εντός των οποίων έπρεπε αρχικά να καταρτιστεί ο κάθε Ωφελούμενος.
· ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ για διαφορετικό αριθμό ημερών ανά Ωφελούμενο ή και στη ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ.
· στη ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΗ για τα δεδομένα του Προγράμματος όλα αυτά τα χρόνια, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟ, με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ αριθμό ενσήμων και διαφορετικές μισθολογικές καταβολές. Δεδομένα που ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ Ευρωπαϊκές Αρχές όπως την Αρχή της ίσης μεταχείρισης και την Αρχή των ίσων ευκαιριών.
ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ αναφερόμενα, που ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΑΙΡΙΑΣ και ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ για ΟΛΟΥΣ μας ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ (ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥΣ) και γνωρίζοντας ότιδεν υπάρχει ΟΥΤΕ νομικό κόλλημα (12μηνο ή 18μηνο) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ χρηματοδοτικό κόλλημα του Κράτους (μιας και επιτρέπεται η χρηματοδότηση παρατάσεων της Κοινωφελούς από Ευρωπαϊκούς – πέρα του ΕΣΠΑ- πόρους Ταμείων ή άλλους Εθνικούς Πόρους του Κράτους –Ν.4152/2013-άρθρο1/παρ.ΙΔ/υποπ.ΙΔ1 )
ΣΑΣ ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΕΤΕ ΕΚ ΝΕΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΜΕΣΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ (ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ), ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗ ΜΟΝΗ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΔΙΚΑΙΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΖΗΤΗΜΑΤΑ .
ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗ – ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ – ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 2023
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΟΙ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΔΠ2/2022