Η νοτιοκορεάτικη ταινία «Παράσιτα» (Parasite) στέφθηκε καλύτερη ταινία στα φετινά Όσκαρ, επιτυγχάνοντας έναν για πολλούς απρόσμενο θρίαμβο, παρότι το πολεμικό δράμα «1917» του Σαμ Μέντες θεωρείτο το μεγάλο φαβορί.
Επικρατώντας στη σημαντικότερη κατηγορία της βραδιάς, το φιλμ αυτό, υβρίδιο μαύρης κωμωδίας και θρίλερ σε σκηνοθεσία του Μπονγκ Τζουν-χο, ολοκλήρωσε τον θρίαμβο που φαινόταν απίθανος ακόμα και καθώς σάρωνε τα βραβεία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερης σκηνοθεσίας.
Η πρώτη μεγάλη έκπληξη της βραδιάς έγινε στο βραβείο Σκηνοθεσίας, το οποίο δόθηκε στην νοτιοκορεάτικη ταινία. Εκεί που δεν υπήρξε καμία έκπληξη, ήταν στην απονομή του βραβείου Α’ Ανδρικού Ρόλου, το οποίο πήρε ο Χοακίν Φίνιξ. Ο Φίνιξ έλαβε το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του κλόουν τα βιώματα του οποίου τον μετατρέπουν σε σκοτεινό αντιήρωα στο Joker του Τοντ Φίλιπς, το πρίκουελ της σειράς των ταινιών Batman που σημείωσε απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία.
Έκπληξη δεν υπήρξε ούτε στην απονομή του Α’ Γυναικείου Ρόλου, ο οποίος δόθηκε στη Ρενέ Ζελβέγκερ, για την ενσάρκωση της θρυλικής ερμηνεύτριας Τζούντι Γκάρλαντ στη βιογραφική ταινία «Τζούντι» (Judy).
Είναι το δεύτερο Όσκαρ για την τεξανή ηθοποιό, που είχε λάβει βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την «Επιστροφή στο Cold Mountain» (Cold Mountain) το 2004 και ήταν υποψήφια τέσσερις φορές. Ο πολύ μεθοδικός τρόπος με τον οποίο η Ζελβέγκερ μελέτησε για να μπορέσει να ενσαρκώσει την Γκάρλαντ, 50 χρόνια μετά τον θάνατό της — τα μαθήματα τραγουδιού, η σπουδή στην κινησιολογία της με τη βοήθεια χορογράφου… — της εξασφάλισαν ήδη μια Χρυσή Σφαίρα, ένα BAFTA κι ένα βραβείο της αμερικανικής ένωσης ηθοποιών (Screen Actors Guild). Η ταινία επικεντρώνεται σε μια πολύ δύσκολη της διάσημης τραγουδίστριας, όταν αγωνιζόταν να ξεπεράσει την κατάχρηση ουσιών, την κατάθλιψη, την αϋπνία, την οικονομική αστάθεια και δικαστικές μάχες για την κηδεμονία των παιδιών της.
Το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου δόθηκε στον Μπραντ Πιτ για την ταινία του Ταραντίνο «Once Upon a Time in Hollywood» και το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου δόθηκε στη Λόρα Ντερν, για την ταινία «Marriage Story».
Αναλυτικά οι νικητές
Καλύτερη ταινία
Παράσιτα
Σκηνοθεσία
Μπονγκ Τζουν-Χο, «Παράσιτα»
Α΄ Αντρικός Ρόλος
Χοακίν Φίνιξ «Joker»
Α΄ Γυναικείος Ρόλος
Ρενέ Ζελβέγκερ, «Judy»
Β΄ Αντρικός Ρόλος
Μπραντ Πιτ, «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
Β΄ Γυναικείος Ρόλος
Λόρα Ντερν, «Ιστορία γάμου»
Πρωτότυπο σενάριο
Μπονγκ Τζουν-Χο, Χαν Τζιν-Γουόν, «Παράσιτα»
Διασκευασμένο σενάριο
Τάικα Γουαϊτίτι, «Τζότζο»
Φωτογραφία
«1917»
Μοντάζ
«Κόντρα σε όλα»
Μακιγιάζ και κομμώσεις
«Βόμβα»
Καλλιτεχνική διεύθυνση
«Κάποτε στο…Χόλιγουντ»
Κοστούμια
«Μικρές κυρίες»
Μουσική
«Joker»
Τραγούδι «(I’m Gonna) Love Me Again», «Rocketman»
Ήχος
«Κόντρα σε όλα» («Ford v Ferrari»)
Ηχητικά Εφέ
«1917»
Οπτικά Εφέ
«1917»
Καλύτερη Διεθνής Ταινία
«Παράσιτα»
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μεγάλου Μήκους
«Toy Story 4»
Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους
«American Factory»
Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
«Learning to Scateboard in a War Zone If You’re a Girl»
Μικρού Μήκους Ταινία Animation
«Hair love»
Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action
«The Neighbor’s Window»