Τα πολλά προβληματα που αντιμετωπίζουν δάσκαλοι, γονείς και μαθητές του 7ου Δημοτικου Σχολείου Ηρακλείου αναζητουν… λυσεις.
Μετά το σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου και τις ζημιές που υπεστη το 7ο Δημοτικο Σχολείο, πάρθηκε η απόφαση οι μαθητές να χωριστούν και να κάνουν μάθημα σε πέντε διαφορετικά σχολεία.
Την ίδια ώρα έχουν τοποθετηθεί οι λυόμενες αίθουσες οι οποίες θα φιλοξενήσουν τους μαθητές από το 7ο Δημοτικό Σχολείο.
Συμφωνα με τους γονείς οι μαθητές, αλλά και όλη η σχολική Κοινότητα είναι μέσα σε ένα… κυκεώνα, με το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 7ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου – “Έλλη Αλεξίου” να εκδίδει πριν λίγο καιρό μάλιστα μια αιχμηρή ανακοίνωση – καταγγελία. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι γονείς έκαναν λόγο για ξεκάθαρη κοροϊδία από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής! Το θέμα αυτό έφτασε μάλιστα και στη Βουλή μέσα από Ερώτηση της «Ελληνικής Λύσης».
«Ο Δήμος όμως, δια στόματος Αντιδημάρχου τεχνικών έργων, ούτε λίγο ούτε πολύ ανακοίνωσε ότι: «θα φτιαχτούν αποκλειστικά και μόνο οι ζημιές του σεισμού, καμιά άλλη παρέμβαση, όσο σημαντική και αν είναι». Ανάστατοι οι γονείς από τη στάση του Δήμου υπογραμμίζουν την ανάγκη να επιδιορθωθούν όλες οι ζημιές, που έχουν προκύψει από το σεισμό και όλες οι υπόλοιπες, όπου έχουν προκύψει από αμέλειες προηγούμενων ετών, σημειώνοντας ότι, αν είχαν ήδη πραγματοποιηθεί, δε θα είχαμε τώρα φτάσει σε αυτό το σημείο. Εκτός από τις ζημιές του σεισμού, οι γονείς ζητούν να γίνουν επισκευές που έχουν ζητηθεί πολλάκις στο παρελθόν με αιτήματα και έγγραφα, με τον Δήμο να τους έχει στην «αναμονή» εδώ και χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, ζητούν να γίνει η επισκευή της τοιχοποιίας για την εξάλειψη της υγρασίας, η μόνωση των ταρατσών, η αποκατάσταση αετώματος στη βάση της σκεπής, η καθαίρεση σοβάδων εξωτερικά σε σημεία όπου έχουν φουσκώσει, η επισκευή των υδρορροών, η μεταφορά του λέβητα από το ισόγειο ανάμεσα στις τάξεις που είναι τώρα, στο υπόγειο (σε ξεχωριστό χώρο μακριά από τα παιδιά), η αλλαγή ηλεκτρολογικής εγκατάστασης και η αλλαγή κουφωμάτων από ξύλινα σε αλουμινένια (τα οποία εν καιρώ κορωνοϊού) είναι «καρφωμένα», γιατί δε δύναται να κλείσουν διαφορετικά!
Όπως συμπληρώνουν οι γονείς, είναι εύλογη η ανησυχία για την υγεία των παιδιών τους, καθώς αρκετές φορές μυρίζει πετρέλαιο στις αίθουσες που βρίσκονται δίπλα στον λέβητα, ενώ έχουμε και το φαινόμενο να πέφτουν συνεχώς οι ασφάλειες του ηλεκτρικού πίνακα, φοβούμενοι ανά πάσα στιγμή για κάποιο βραχυκύκλωμα! Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους, δεν αρκεί ένα απλό «lifting» στις ρωγμές, αλλά απαιτούν εξ ολοκλήρου κάλυψη των βασικών ανωτέρω εργασιών. Είναι αναγκαίο να διασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις, όσον αφορά στην καταλληλότητα του σχολικού χώρου και των συνθηκών λειτουργίας του. Δεν είναι δυνατόν οι μαθητές του 7ου Δημοτικού Ηρακλείου να στερούνται το δικαίωμα να απολαμβάνουν ισότιμα το δικαίωμα της μόρφωσης σε ένα ασφαλές, ζεστό και λειτουργικό κτήριο, αφού είναι γνωστό ότι η ποιότητα, η πληρότητα και η καταλληλότητα των σχολικών υποδομών καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό το περιβάλλον μάθησης.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε και να αποκαταστήσετε τα προβλήματα και τις φθορές του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου;
2. Προτίθεσθε άμεσα να προβείτε σε ενέργειες, ούτως ώστε να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια επισκευής και αποκατάστασης των προβλημάτων και των φθορών του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου;
3. Για ποιους λόγους δε φροντίζετε στην εξασφάλιση ισότητας στην εκπαίδευση, διασφαλίζοντας όλοι οι μαθητές απανταχού την Επικράτεια να έχουν τις ίδιες φυσιολογικές συνθήκες σχολικής καθημερινότητας;
4. Προτίθεσθε να ενισχύσετε τον συγκεκριμένο Δήμο, ο οποίος αποτελεί και σεισμόπληκτη περιοχή, με επιπλέον κονδύλια ανάκαμψης;», καταλήγει η Ερώτηση.